Capgemini heeft een nieuw merk gelanceerd: Capgemini Engineering. Dit omvat alle expertise en ervaring op het gebied van engineering en R&D gecombineerd met de innovatieve technologieën op het gebied van digitalisering en software die wereld...
Het Bureau voor publicaties van de Europese Unie heeft Capgemini Invent een zesjarig raamcontract gegund voor de verdere ontwikkeling van het Europees dataportal tot een nieuwe dienst: Data.Europa.EU, samen met de daarmee samenhangende consultancy- e...
Capgemini heeft de benoeming bekendgemaakt van Jeannine Peek als Managing Director van de Capgemini Nederland Business Unit. De benoeming wordt formeel van kracht op 1 mei 2021. Vooruitlopend op haar formele benoeming is Peek per 1 maart gestar...
Datamodelleren in de praktijk vanuit een non-technisch perspectief. Contextuele, conceptuele en gedetailleerde modelleertechnieken waarbij maximale betrokkenheid van de gebruiker centraal staat. Alec Sharp staat garant voor een interactieve cursus datamodelleren op 7 t/m 9 april 2025 in Utrecht.
Capgemini Invent heeft voor de zesde maal het jaarlijkse Open Data Maturity Report 2020 gepubliceerd waarin het niveau en de volwassenheid van open data in heel Europa wordt gemeten. Dit rapport registreert de vooruitgang die de Europese landen hebbe...
Datagedreven ondernemingen presteren bovengemiddeld op een aantal financiële prestatie-indicatoren, waardoor ze 70 procent meer omzet per werknemer realiseren en 22 procent meer winst maken. Dt blijkt uit The data-powered enterprise: Why organiz...
Nederland treedt regelmatig op als gastheer voor buitenlandse legereenheden. Als eindstation voor trainingen, of als doorvoerland naar bijvoorbeeld Duitsland of Polen. De verzoeken en afwikkeling hiervan verloopt via allerlei kanalen: telefoon, Excel...
Capgemini heeft een tweede reeks diensten geïntroduceerd voor de Intelligent Industry, ditmaal gericht op het mogelijk maken van end-to-end ondersteuning voor het validerings- en verificatieproces van geavanceerde 'driving automation'-systemen. ...
Kunstmatige Intelligentie is doorgebroken naar de mainstream als het gaat om toepassing in klantinteracties, volgens een nieuw rapport van het Capgemini Research Institute. Meer dan de helft van de ondervraagde klanten wereldwijd (54 procent) zegt n...
Het opschalen van kunstmatige intelligentie versnelt wereldwijd ondanks de uitdagingen die dit met zich meebrengt, concludeert Capgemini Research Institute Meer dan de helft (53 procent) van de organisaties wereldwijd is met AI nu voorbij het pilot-s...
Capgemini en Audi lanceren de joint venture XL2. Nadat hiervoor de officiële goedkeuringen waren verleend, werd het bedrijf eind april opgericht. De nieuwe onderneming zal digitale technologie en adviesdiensten leveren met een focus op SAP S/4HA...