Resellers kunnen tegenwoordig online bekijken welke applicaties beschikbaar zijn voor het SAP HANA-platform. En ze kunnen zelf toepassingen toevoegen. “Wij hebben een marktplaats in het leven geroepen die innovatie stimuleert, en meer afzetmogelijkheden voor het partnerkanaal creëert”, licht Jeffrey Raskeyn, Director General Business & Partner Ecosystems bij SAP, toe.
SAP HANA Marketplace is een ontmoetingsplaats voor kopers en verkopers van applicaties die op het SAP HANA-platform draaien. Doelgroep hierbij zijn onder andere ontwikkelaars, start-ups en softwareverkopers.
Raskeyn vertelt dat deze digitale marktplaats tijdens de internationale gebruikersbijeenkomst van SAP (SAPPHIRE) veel aandacht trok, omdat het partnerkanaal tal van nieuwe producten beschikbaar heeft gesteld. Die zijn speciaal gemaakt om langs elektronische weg beschikbaar te stellen. Cloud heeft hierbij altijd een spilfunctie. “Dat kan de cloud van SAP zijn. Maar ook de cloud-diensten die een partner zelf tot zijn beschikking heeft. Daarmee krijgen onze partners de mogelijkheid om hun cloud-proposities te verstevigen naar hun eigen klantenkring toe.”
Proeftuin
Vanwege de aard van de cloud-diensten is het mogelijk om klanten applicaties eerst te laten uitproberen voordat ze eventueel een abonnement afsluiten. “Dat is juist het mooie ervan”, zegt Raskeyn. “De partners kunnen op Marketplace zien wat er zoal beschikbaar is aan applicaties en apps op het SAP HANA-platform. En hiermee hun eigen klanten op het spoor zetten. Klanten hoeven vervolgens niet meteen een dure licentie te kopen. Ze kunnen eerst op een veilige manier nagaan of de applicaties iets voor hen zijn.”
Maar het werkt ook de andere kant op. Er zijn genoeg partners die specifiek voor een bepaalde branche een applicatie ontwikkelen. “Die kunnen ze op de digitale marktplaats aanbieden. Daarmee vergroten ze hun afzetkanaal. Want andere resellers of integrators kunnen net op zoek zijn naar wat zij hebben ontwikkeld. Partners krijgen met deze markplaats een ontwikkelplatform dat tegelijk ook een verkoopkanaal is. Naar de klanten toe kunnen zij eenvoudiger hun toegevoegde waarde bewijzen.”
Starterspakketten
Natuurlijk bestaat er al een SAP Store waar partners hun inkopen kunnen doen. Hoe verhoudt zich dat tot deze digitale marktplaats? Raskeyn: “Je kunt de marktplaats vergelijken met een interactieve catalogus. Terwijl de echte aankoop - het afrekenen, de administratie - plaatsvindt in de Store. Ze zijn nauw met elkaar verbonden. In de toekomst gaan ze in elkaar op en is de Marketplace het systeem waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten. De voordelen van online zijn hier van kracht: gratis uitproberen, betalen voor wat je gebruikt en aantrekkelijke starterspakketten. Daar kunnen onze partners goed mee uit de voeten.”
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht