27-10-2023

SAP verbetert customer experience met generatieve AI-mogelijkheden

Deel dit bericht

SAP kondigt generatieve AI-mogelijkheden aan binnen het SAP CX-portfolio, inclusief de generatieve AI-copiloot Joule. Met deze mogelijkheden kunnen bedrijven tijdrovende taken automatiseren en gegevens uit het hele bedrijf snel analyseren. Dit levert waardevolle en bruikbare inzichten op die resulteren in intelligente, gepersonaliseerde ervaringen voor klanten.

In tegenstelling tot andere generatieve AI-technologieën, maken deze nieuwe AI-mogelijkheden gebruik van de uitgebreide ervarings- en operationele gegevens van SAP, en van gegevens uit externe bronnen. Hiermee krijgen bedrijven een volledig beeld van hun klanten. Proactieve, contextuele inzichten, mogelijk gemaakt door AI en afkomstig uit alle hoeken van de organisatie, spelen hierbij een cruciale rol. Ze helpen organisaties bij het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen en stellen hen in staat om zich beter aan te passen aan unieke bedrijfsbehoeften en de snel veranderende markt.

"Klanten horen centraal te staan in een bedrijfstransformatie. Daarvoor is het essentieel om een krachtige, gepersonaliseerde klantervaring te bieden met behulp van intelligente CX", zegt Ritu Bhargava, President en Chief Product Officer bij SAP Industries en CX. "Met de nieuwe AI-mogelijkheden binnen het SAP CX-portfolio kunnen bedrijven hun volledige potentieel benutten, de klantloyaliteit versterken, zich positioneren als marktleiders en profiteren van generatieve AI met intelligente CX-oplossingen die een tastbare impact hebben op bedrijven. Deze mogelijkheden vertegenwoordigen de volgende fase in het herdefiniëren van intelligentie en het realiseren van een uitmuntende klantervaring."

Volgende stap in CX
De mogelijkheden zijn specifiek ontworpen voor teams in commerce, sales, klantenservice en marketing en zijn van toepassing op het gehele SAP CX-portfolio. Ze bieden onder andere mogelijkheden om:
- arbeidsintensieve taken te automatiseren met op rollen gebaseerde AI-tools;
- Catalog Management en Product Discovery te verbeteren met AI;
- antwoorden in natuurlijke taal op te halen met proactieve AI;
- klantprofielintelligentie in context tonen.

SAP integreert ook AI-mogelijkheden in bestaande producten binnen het SAP CX-portfolio, met de mogelijkheid om Customer Identity and Access Management te versterken met AI en gepersonaliseerde contentcreactie mogelijk te maken met generatieve AI.

Partners