Als marketeer kun je er eigenlijk niet meer omheen. Om de concurrentie bij te blijven, leads te genereren en klanten te behouden zul je gebruik van data moeten maken. Maar hoe makkelijk het is om te zeggen dat je als marketeer iets met je data moet d...
CBS en de gemeente Groningen gaan gezamenlijk data verzamelen, verwerken en presenteren in een nieuw samenwerkingsverband: het Urban Data Center Regio Groningen. Daarvoor ondertekenden zij op 31 januari in Groningen een overeenkomst. Dit nieuwe Urban...
Binnen het digitale domein van organisaties lijkt de behoefte te groeien naar gespecialiseerde managers. De CDO (Chief Data Officer) is zo'n expert, die meestal als de rechterhand van de CIO functioneert. Waar de CIO zich vooral richt op de functione...
Datamodelleren in de praktijk vanuit een non-technisch perspectief. Contextuele, conceptuele en gedetailleerde modelleertechnieken waarbij maximale betrokkenheid van de gebruiker centraal staat. Alec Sharp staat garant voor een interactieve cursus datamodelleren op 7 t/m 9 april 2025 in Utrecht.
In memory of Johan Cruijff who passed away last year, I would like to project this statement on the data in your company. Data, the new oil, is of great importance, according to a growing group of managers. But do we really get it? Do we understand t...
Why Data Wrangling is Essential to Managing Risk and Compliance in the Age of Complex Financial Services DataWith regulators requiring sophisticated risk-based analysis and investment managers seeking improved performance, financial services firms ar...
Effectieve marketing wordt gedreven door data. Dat laat de nieuwste editie van de jaarlijkse Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising zien. Data heeft zich ontwikkeld tot de spil van marketing, advertising en productontwikkeling en help...
Op 28 januari 2017, de Internationale Dag van de Privacy is expertisebureau Privacy Management Partners (PMP) gestart met het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof. Bewustwordingsinitiatief Privacy Proof gaat dataverwerkende organisaties, met name d...
Slechts een op de tien Nederlandse organisaties zegt klaar te zijn voor nieuwe Europese privacywetgeving. Dat blijkt uit het periodieke Privacy Governance onderzoek van PwC onder ruim 200 organisaties. Twee derde bereidt zich actief voor op de EU-ver...
De nieuwe Europese privacyregelgeving en de veranderingen in het marketingvak – zowel op creatief als technologisch gebied – zijn de belangrijkste aandachtspunten voor brancheorganisatie voor marketing en data DDMA in 2017. De hoofddoelst...
De ene helft van het MKB ziet een (grote) kans in (big) data, terwijl de andere helft geen relevantie ziet voor hun eigen bedrijf, blijkt uit onderzoek door JADS en KvK. Gebrek aan tijd, geld, kennis en ervaring zijn de belangrijkste redenen waarom h...