Cloudera heeft eind 2018 een onderzoek uitgevoerd, waaruit bleek dat binnen veel organisaties weerstand bestaat tegen de inzet van Machine Learning en Artificial Intelligence. Wim Stoop, Senior Product Marketing Manager bij Cloudera, constateert dat er bij bedrijven verwarring is over wat AI kan bieden. Hij vertelt waarom Cloudera AI toegankelijker wil maken om het een fundamenteel onderdeel van bedrijven te laten worden.
Machine Learning krijgt daarbij een belangrijke positie in het Cloudera productaanbod, waarin de snelheid om een model operationeel te maken en data te analyseren centraal staat. Volgens Stoop profiteren klanten van de mogelijkheid om verschillende analyses te doen binnen een centraal platform, om verschillende soorten data te kunnen verwerken en een consistente analyse over diverse infrastructuren te behouden.
Wim Stoop woont in Oostenrijk, een centraal punt voor zijn functie waarbij hij verantwoordelijk is voor de product marketing facetten van Cloudera in Europa. Wim heeft een ruime ervaring in de ICT-sector. Voordat hij bij Cloudera in dienst kwam heeft hij acht jaar gewerkt als Solutions Architect bij IBM en was hij meer dan drie jaar verantwoordelijk voor de productmarketing van Jive Software. Met zijn kennis en ervaring in de wereld van Cloud en Datamanagement weet Wim als geen ander hoe belangrijk het is om complexe onderwerpen uit te leggen aan een breed publiek in een taal die voor iedereen te begrijpen is.
Bekijk hier het onderzoek van Cloudera: Unlocking business opportunity with machine learning. Finding the business potential in machine learning.
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
Deel dit bericht