28-02-2019

Wim Stoop van Cloudera over de industrialisatie van AI

Deel dit bericht

Cloudera heeft eind 2018 een onderzoek uitgevoerd, waaruit bleek dat binnen veel organisaties weerstand bestaat tegen de inzet van Machine Learning en Artificial Intelligence. Wim Stoop, Senior Product Marketing Manager bij Cloudera, constateert dat er bij bedrijven verwarring is over wat AI kan bieden. Hij vertelt waarom Cloudera AI toegankelijker wil maken om het een fundamenteel onderdeel van bedrijven te laten worden.

Machine Learning krijgt daarbij een belangrijke positie in het Cloudera productaanbod, waarin de snelheid om een model operationeel te maken en data te analyseren centraal staat. Volgens Stoop profiteren klanten van de mogelijkheid om verschillende analyses te doen binnen een centraal platform, om verschillende soorten data te kunnen verwerken en een consistente analyse over diverse infrastructuren te behouden.

Wim Stoop woont in Oostenrijk, een centraal punt voor zijn functie waarbij hij verantwoordelijk is voor de product marketing facetten van Cloudera in Europa. Wim heeft een ruime ervaring in de ICT-sector. Voordat hij bij Cloudera in dienst kwam heeft hij acht jaar gewerkt als Solutions Architect bij IBM en was hij meer dan drie jaar verantwoordelijk voor de productmarketing van Jive Software. Met zijn kennis en ervaring in de wereld van Cloud en Datamanagement weet Wim als geen ander hoe belangrijk het is om complexe onderwerpen uit te leggen aan een breed publiek in een taal die voor iedereen te begrijpen is.

Bekijk hier het onderzoek van Cloudera: Unlocking business opportunity with machine learning. Finding the business potential in machine learning.

Partners