Cloudera heeft eind 2018 een onderzoek uitgevoerd, waaruit bleek dat binnen veel organisaties weerstand bestaat tegen de inzet van Machine Learning en Artificial Intelligence. Wim Stoop, Senior Product Marketing Manager bij Cloudera, constateert dat er bij bedrijven verwarring is over wat AI kan bieden. Hij vertelt waarom Cloudera AI toegankelijker wil maken om het een fundamenteel onderdeel van bedrijven te laten worden.
Machine Learning krijgt daarbij een belangrijke positie in het Cloudera productaanbod, waarin de snelheid om een model operationeel te maken en data te analyseren centraal staat. Volgens Stoop profiteren klanten van de mogelijkheid om verschillende analyses te doen binnen een centraal platform, om verschillende soorten data te kunnen verwerken en een consistente analyse over diverse infrastructuren te behouden.
Wim Stoop woont in Oostenrijk, een centraal punt voor zijn functie waarbij hij verantwoordelijk is voor de product marketing facetten van Cloudera in Europa. Wim heeft een ruime ervaring in de ICT-sector. Voordat hij bij Cloudera in dienst kwam heeft hij acht jaar gewerkt als Solutions Architect bij IBM en was hij meer dan drie jaar verantwoordelijk voor de productmarketing van Jive Software. Met zijn kennis en ervaring in de wereld van Cloud en Datamanagement weet Wim als geen ander hoe belangrijk het is om complexe onderwerpen uit te leggen aan een breed publiek in een taal die voor iedereen te begrijpen is.
Bekijk hier het onderzoek van Cloudera: Unlocking business opportunity with machine learning. Finding the business potential in machine learning.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht