Snowflake heeft een samenwerking met Salesforce aangekondigd, wereldwijd aanbieder in CRM, wat significante kansen biedt voor gemeenschappelijke klanten. Standaardintegraties tussen de twee organisaties staan het toe om eenvoudig data in het Snowflake Cloud Data Platform te verenigen en analyseren, en deze met Business Intelligence-tools als Tableau en Salesforce-toepassingen te visualiseren. Op deze manier worden nieuwe inzichten onthuld over hun zaken en hun klanten.
Meer dan ooit staan organisaties voor ingrijpende veranderingen, zoals de regionale en wereldwijde impact van COVID-19 en de noodzaak om zakelijk herstel aan te zwengelen. Om deze veranderingen te navigeren, hebben bedrijven een enkele opslagplaats voor al hun data nodig. Dit omvat ook hoe zij data genereren via Salesforce en hun zakelijke toepassingen, mobiele apps, webactiviteiten en IoT-apparaten; hoe zij data van derden via datamarktplaatsen en particuliere data-uitwisseling verkrijgen; en hoe zij al deze data via data warehouses, data marts en data lakes opslaan. Gemeenschappelijke Snowflake- en Salesforce-klanten zijn nu in staat om data vanuit Salesforce gemakkelijk en zonder wrijving naar het Snowflake Date Platform over te brengen. Hierdoor behoren ontbrekende data tot het verleden, zijn inzichten voor elke zakelijke gebruiker toegankelijk en bruikbaar, en worden betere klantervaringen geleverd, aangedreven door data-driven inzichten.
Volgens Adam Selipsky, President en CEO van Tableau, is toegang tot bijtijdse, betrouwbare informatie – die eenvoudig kan worden geanalyseerd – nog nooit zo belangrijk als nu, omdat organisaties iedereen in staat willen stellen om snellere en beter ingelichte beslissing te maken, die op data zijn gebaseerd. “Het ontsluiten van de macht van data voor meer mensen mogelijk maken is de kern van de samenwerking tussen Salesforce, Snowflake en Tableau, en het is nu voor klanten nog gemakkelijker om hun kritieke data in het Snowflake Cloud Data Platform op te vragen en te analyseren. We kijken uit naar de toekomst van onze samenwerking met Snowflake en hoe we onze gezamenlijke klanten kunnen helpen met het vervolgen van hun weg naar digitale transformatie.”
Einstein Analytics Output Connector
Vandaag kondigden Snowflake en Salesforce de Einstein Analytics Output Connector voor Snowflake aan - een standaardintegratie die het gemeenschappelijke klanten mogelijk maakt om hun Salesforce- data naadloos en zonder wrijving naar Snowflake te verplaatsen. Dit zal het klanten mogelijk maken om hun Salesforce- data samen te voegen met alle andere data die zij al in Snowflake hebben opgeslagen en deze op te vragen via hun bestaande business intelligence-tools, zoals Einstein Analytics en Tableau, dat Salesforce in 2019 heeft aangekocht en sinds 2016 een integrale partner van Snowflake is. Deze integratie biedt gemeenschappelijke klanten standaard toegang tot data in Salesforce, zodat ze al hun bedrijfsdata in Snowflake kunnen bundelen. Het maakt het klanten ook mogelijk om hun Salesforce- data automatisch in Snowflake bij te werken, zodat ze altijd de meest actuele inzichten hebben. De Einstein Analytics Output Connector voor Snowflake zal later dit jaar voor klanten beschikbaar zijn.
Einstein Analytics Direct Data voor Snowflake is het nieuwste innovatieve product van Snowflake en Salesforce. De Direct Data integratie maakt het voor Einstein Analytics gebruikers mogelijk om de data die een klant in Snowflake heeft, direct op te vragen. Dit omvat ook hun Salesforce- data en data die worden gegenereerd door hun zakelijke toepassingen, mobiele apps, webactiviteiten en IoT-apparaten. Het omvat ook data die Snowflake-klanten verkrijgen via Snowflake Data Marketplace, waar organisaties naadloos en veilig kunnen ontdekken, verkennen en openen. Met Einstein Analytics Direct Data voor Snowflake blijft alle data binnen Snowflake en kan deze direct in Einstein Analytics worden opgevraagd, zonder behoefte aan tussenliggende kopieën van de data. Einstein Analytics Direct Data voor Snowflake bevindt zich momenteel in een open bèta-fase en is onmiddellijk beschikbaar voor alle Einstein Analytics-klanten. Het zal later dit jaar voor alle klanten algemeen beschikbaar zijn.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht