Salesforce heeft aangekondigd dat het bedrijf de acquisitie van Tableau Software heeft voltooid. Met Tableau positioneert Salesforce zich om een grotere rol te spelen bij het stimuleren van digitale transformatie.
Met Customer 360 biedt Salesforce organisaties een compleet beeld van hun klanten op elk contactpunt. Salesforce pionierde met AI voor CRM met Salesforce Einstein en levert AI-aangedreven analyses voor verkoop, service, marketing, commerce en meer. Tableau pionierde met self-service analytics met een intuïtief analyseplatform dat gebruikers van elk niveau in staat stelt om met data te werken.
Volgens Salesforce zal het aanbod van Tableau Salesforce Customer 360 sterker dan ooit maken en samen met Einstein Salesforce in staat stellen een compleet AI-aangedreven analyseplatform aan te bieden. Tableau zal onafhankelijk opereren onder het merk Tableau met een voortdurende focus op missie, klanten en gemeenschap. CEO Adam Selipsky en het huidige leiderschapsteam blijven aan het roer van Tableau. Salesforce heeft 15,7 miljard dollar voor Tableau betaald, en daarmee is deze overname voor Salesforce de grootste ooit.
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
Deel dit bericht