Voortbouwend op haar vijftigjarige technologie-erfenis en reputatie, heeft Capgemini haar nieuwe logo en huisstijl gepresenteerd. De nieuwe merkidentiteit wil drie unieke kenmerken van Capgemini reflecteren, toegespitst op de zakelijke uitdagingen van zijn klanten en het ondersteunen van hun digitale ambities. Deze drie pilaren zijn: dynamiek, precisie en mensen.
Volgens Virginie Regis, lid van de Group Executive Committee en Group Marketing & Communications Director bij Capgemini, is het logo dertien jaar geleden voor het laatst opgefrist. “In de tussenliggende periode is er veel veranderd. Niet alleen de vorm en omvang van business is gewijzigd, maar de hele markt is ingrijpend veranderd. In het jaar waarin wij onze vijftigste verjaardag vieren zijn we de uitdaging aangegaan om onze merkidentiteit te vernieuwen. Het nieuwe logo en de huisstijl passen bij een organisatie in beweging en stralen tegelijkertijd uit dat wij de zakelijke uitdagingen van onze klanten met precisie en vertrouwen kunnen ondersteunen. In een tijd van digitale interacties hebben wij er bovendien naar gestreefd om ons logo menselijker te maken, dankzij het gebruik van een fris, handgeschreven format. We zijn nu bezig om de gehele merkarchitectuur van alle Group-merken onder de loep te nemen.”
Technologie is niets zonder de mensen erachter. Dit is de visie die Capgemini vanaf het begin uitdraagt en waar het nieuwe, handgeschreven logo bij aansluit. Bovendien past het volgens het bedrijf goed bij de in 2010 gelanceerde slogan, die nu nog net zo relevant is als in 2010: ‘People matter, results count.’
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht