Voortbouwend op haar vijftigjarige technologie-erfenis en reputatie, heeft Capgemini haar nieuwe logo en huisstijl gepresenteerd. De nieuwe merkidentiteit wil drie unieke kenmerken van Capgemini reflecteren, toegespitst op de zakelijke uitdagingen van zijn klanten en het ondersteunen van hun digitale ambities. Deze drie pilaren zijn: dynamiek, precisie en mensen.
Volgens Virginie Regis, lid van de Group Executive Committee en Group Marketing & Communications Director bij Capgemini, is het logo dertien jaar geleden voor het laatst opgefrist. “In de tussenliggende periode is er veel veranderd. Niet alleen de vorm en omvang van business is gewijzigd, maar de hele markt is ingrijpend veranderd. In het jaar waarin wij onze vijftigste verjaardag vieren zijn we de uitdaging aangegaan om onze merkidentiteit te vernieuwen. Het nieuwe logo en de huisstijl passen bij een organisatie in beweging en stralen tegelijkertijd uit dat wij de zakelijke uitdagingen van onze klanten met precisie en vertrouwen kunnen ondersteunen. In een tijd van digitale interacties hebben wij er bovendien naar gestreefd om ons logo menselijker te maken, dankzij het gebruik van een fris, handgeschreven format. We zijn nu bezig om de gehele merkarchitectuur van alle Group-merken onder de loep te nemen.”
Technologie is niets zonder de mensen erachter. Dit is de visie die Capgemini vanaf het begin uitdraagt en waar het nieuwe, handgeschreven logo bij aansluit. Bovendien past het volgens het bedrijf goed bij de in 2010 gelanceerde slogan, die nu nog net zo relevant is als in 2010: ‘People matter, results count.’
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
Deel dit bericht