IPsoft kondigt aan dat de Skandinavische bank SEB Group eind dit jaar Amelia zal integreren in hun klantgerichte diensten. De Zweedse bank is daarmee de eerste in de sector die de cognitieve technologie van IPsoft omarmt om de miljoenen klanten te bedienen. Amelia spreekt als enige Zweeds en geen Engels zoals andere agenten van het IPsoft KI-platform.
De keuze om Amelia in de front office van de bank te gebruiken, komt voort uit de succesvolle eerste fase van Amelia’s implementatie. Zij werd in een interne IT-servicedesk geїnstalleerd dat 15.000 werknemers van SEB bedient. Door Amelia te gebruiken zet de bank grote stappen voorwaards richting de realisatie van innovatieve doelen. SEB onderscheidt zich hiermee van anderen binnen de sector.
Individuele hulp
Het is volgens SEB’s Chief Strategy Officer Rasmus Järborg essentieel om te onderscheiden op het gebied van klantenservice. “Door Amelia te gebruiken om vragen te beantwoorden, krijgen klanten individuele hulp wanneer het hen uitkomt en bovendien real-time, dus zonder enige vertraging bij de reacties. Ons vertrouwen in de positieve klantervaringen waar Amelia voor zal zorgen, is gebaseerd op het succes van ons interne programma, waarin we Amelia als een IT-servicedeskagent gebruiken. In de eerste drie weken vonden er 4.000 gesprekken plaats met 700 gebruikers en was het mogelijk om het merendeel van de vragen onafhankelijk op te lossen. Werknemers krijgen dus consistente hulp zonder enige vertraging.”
Cognitief centrum van topkwaliteit
Daarnaast gaat IPsoft SEB ondersteunen bij de opzet van een cognitief centrum van topkwaliteit, om in-house een groep te creëren van mensen die Amelia kunnen begeleiden. Zij zullen toezicht houden op haar leerproces, prestaties in kaart brengen en nieuwe mogelijkheden identificeren om de technologie toe te passen. Dit initiatief verhoogt de standaarden voor bedrijven die de basiseigenschappen aan willen passen om de inzet van cognitieve technologie te optimaliseren.
Complete audit trail
Digitaal werk brengt een belangrijke verandering teweeg in de manier waarop banken hun werkzaamheden verrichten en biedt een platform waarop het mogelijk is om nieuwe diensten te lanceren, meent Chetan Dube, CEO van IPsoft. “Garantie van de naleving zorgt voor ongemak. Virtuele agenten kunnen ervoor zorgen dat dit verleden tijd wordt. Ze wijken nooit af van de regels en maken een complete audit trail van elk gesprek. SEB heeft als pionier in de gaten wat het potentieel van digitale transformatie inhoudt. De bank grijpt met beide handen de kans aan om hier de eerste in te zijn, door Amelia op de voorgrond te laten treden.”
Meer informatie: IPsoft
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht