18-10-2016

Pioniersrol voor IPsoft’s cognitieve agent Amelia in bankensector bij SEB Group

Deel dit bericht

IPsoft kondigt aan dat de Skandinavische bank SEB Group eind dit jaar Amelia zal integreren in hun klantgerichte diensten. De Zweedse bank is daarmee de eerste in de sector die de cognitieve technologie van IPsoft omarmt om de miljoenen klanten te bedienen. Amelia spreekt als enige Zweeds en geen Engels zoals andere agenten van het IPsoft KI-platform.
 
De keuze om Amelia in de front office van de bank te gebruiken, komt voort uit de succesvolle eerste fase van Amelia’s implementatie. Zij werd in een interne IT-servicedesk geїnstalleerd dat 15.000 werknemers van SEB bedient. Door Amelia te gebruiken zet de bank grote stappen voorwaards richting de realisatie van innovatieve doelen. SEB onderscheidt zich hiermee van anderen binnen de sector.

Individuele hulp
Het is volgens SEB’s Chief Strategy Officer Rasmus Järborg essentieel om te onderscheiden op het gebied van klantenservice. “Door Amelia te gebruiken om vragen te beantwoorden, krijgen klanten individuele hulp wanneer het hen uitkomt en bovendien real-time, dus zonder enige vertraging bij de reacties. Ons vertrouwen in de positieve klantervaringen waar Amelia voor zal zorgen, is gebaseerd op het succes van ons interne programma, waarin we Amelia als een IT-servicedeskagent gebruiken. In de eerste drie weken vonden er 4.000 gesprekken plaats met 700 gebruikers en was het mogelijk om het merendeel van de vragen onafhankelijk op te lossen. Werknemers krijgen dus consistente hulp zonder enige vertraging.”

Cognitief centrum van topkwaliteit
Daarnaast gaat IPsoft SEB ondersteunen bij de opzet van een cognitief centrum van topkwaliteit, om in-house een groep te creëren van mensen die Amelia kunnen begeleiden. Zij zullen toezicht houden op haar leerproces, prestaties in kaart brengen en nieuwe mogelijkheden identificeren om de technologie toe te passen. Dit initiatief verhoogt de standaarden voor bedrijven die de basiseigenschappen aan willen passen om de inzet van cognitieve technologie te optimaliseren.

Complete audit trail
Digitaal werk brengt een belangrijke verandering teweeg in de manier waarop banken hun werkzaamheden verrichten en biedt een platform waarop het mogelijk is om nieuwe diensten te lanceren, meent Chetan Dube, CEO van IPsoft. “Garantie van de naleving zorgt voor ongemak. Virtuele agenten kunnen ervoor zorgen dat dit verleden tijd wordt. Ze wijken nooit af van de regels en maken een complete audit trail van elk gesprek. SEB heeft als pionier in de gaten wat het potentieel van digitale transformatie inhoudt. De bank grijpt met beide handen de kans aan om hier de eerste in te zijn, door Amelia op de voorgrond te laten treden.”

Meer informatie: IPsoft

Partners