21-09-2016

Teradata’s Customer Journey Analytic Solution creëert inzicht uit klantgedrag

Deel dit bericht

Teradata kondigt de Teradata Customer Journey Analytic Solution aan. Deze biedt een complete set van mogelijkheden om het gedragpad van elke individuele klant te kunnen onderscheiden, om vervolgens de next best interactie te kunnen bepalen, en een consistente, persoonlijke merkbeleving te realiseren, voor elk kanaal en contactmoment.

De oplossing maakt gebruik van Teradata's consulting services en technologie voor real-time customer data-integratie, geavanceerde gedragsanalyse en multi-channel marketing automation. Gericht op CMO's die echt elke individuele klantervaring willen begrijpen en verder willen gaan dan traditionele one-to-one marketingtechnieken, die afhankelijk zijn van aankopen en traditionele klantprofilering. Met de inzichten uit de Customer Journey Analytic Solution kunnen marketeers volhens Teradata hun doelstellingen optimaliseren, zoals respons- en conversieratio's, service delivery, churn, en klanttevredenheid. Dit resulteert direct in high-impact zakelijke resultaten, waaronder hogere omzet en klantbehoud.

Multi-genre analytics
Volgens EVP Consulting en Support Services Dan Harrington bij Teradata vereist het beheren van elke klant als een individu, op basis van hun interacties met een bedrijf, niet alleen de integratie van verschillende soorten data, maar ook het begrijpen ervan door de toepassing van complexe multi-genre analytics. “Zelfs de bekendste bedrijven zien dit als een vrijwel onmogelijke opgave, om in realtime wijzer te worden uit miljarden events voor miljoenen klanten. Teradata’s Customer Journey Analytic Solution is de belichaming van de bewezen praktijkervaring van Teradata met een aantal van 's werelds grootste en meest innovatieve customer-centric bedrijven. Het geeft marketeers een volledig beeld van hun klanten, gebaseerd op ieders individuele interacties, zodat zij de juiste hulp op het juiste moment kunnen bieden.”

Online personalisatie
Gartner Research zegt dat in 2018 organisaties die volledig hebben geïnvesteerd in alle soorten van online personalisatie, 30 procent meer zullen verkopen dan bedrijven die dat niet doen. (Market Guide for Customer Journey Analytics, gepubliceerd op 9 juni 2016). Volgens het onderzoeksbureau bestaan de belangrijkste gebieden waarop de leveranciers verschillen uit de kanalen waarop de oplossingen zich richten, de wijze waarop ze schijnbaar anonieme interacties samenvoegen, de tools die ze bieden om de customer journey’s te visualiseren en de wijze van uitvoer naar andere systemen.

Features
De Teradata Customer Journey Analytic Solution heeft de volgende features: Intelligently Integrating Data in Real Time; Multi-genre Analytics; Interaction management. Elk van deze mogelijkheden verbetert volgens Teradata de capaciteit van een bedrijf om mee te bewegen en te groeien naarmate de business groeit. De Teradata Customer Journey Analytic Solution schaalt mee met de toenemende hoeveelheden data, meer analytische modellen en progressie, bij de talloze manieren waarop een groeiend klantenbestand zal interacteren met een merk via nieuwe kanalen.

Teradata's Customer Journey Analytic Solution is per direct beschikbaar. Meer informatie: Teradata

Partners