Digitale transformatie is een term die momenteel de aandacht van veel organisaties trekt. Organisaties zijn geïnteresseerd in het fenomeen, maar zoeken naar de juiste manier om digitale transformatie binnen hun eigen organisatie door te voeren.
Een optimale digitale transformatie-strategie zorgt voor grote veranderingen die de klantervaring ten goede komen. Progress biedt vijf tips om ervoor te zorgen dat klanten tevreden zijn en terug blijven komen:
1. Creëer een gestroomlijnde, omnichannel contentbenadering
Veel bedrijven spenderen te veel tijd aan contentupdates binnen de kanalen, zoals web, mobiel, social media, et cetera. Het is een uitdaging om ervoor te zorgen dat de merkconsistentie binnen alle kanalen op peil blijft en dat wijzigingen in de content tijdig doorgevoerd worden. Met name doordat klanten verwachten dat veranderingen extreem snel worden verwerkt. Door een sterk fundament en framework te ontwikkelen en het contentmanagement te centraliseren, is het mogelijk om meer tijd vrij te maken voor belangrijke zakelijke strategieën en het creëren van nieuwe kansen.
2. Bied een geoptimaliseerde ervaring op basis van klantbehoeften
Elke dag heeft een consument wel ergens een gepersonaliseerde, digitale ervaring. Tegenwoordig verwachten klanten ook een dergelijke ervaring, op hun smartphone, desktop of tablet. Het is daarom noodzakelijk om een consistente ervaring te bieden op alle kanalen en analyse-tools in te zetten die ervoor zorgen dat je de content kunt afstemmen op de juiste fase in de customer journey.
3. Luister naar de klant en handel daarnaar
De juiste persoon om te vragen wat de beste klantervaring is, is de klant zelf. Zorg ervoor dat je de juiste mensen en de juiste technologie op de juiste plek hebt om in staat te zijn feedback van klanten te ontvangen en hier adequaat op te reageren. Implementeer een solide strategie, waarin niet alleen feedback verzameld wordt, maar ook ingespeeld kan worden op de immer veranderende behoeften van de klant binnen de gewenste tijdspanne.
4. Werk intern samen
Vaak is de ondernemende kant van de organisatie gefocust op strategie en is IT met name gericht op de implementatie van processen. Gebruik daarom een gecentraliseerd framework waarin content updates efficiënt gemaakt kunnen worden. Hierdoor kan IT focussen op innovatie. Het is zaak dat iedereen binnen de organisatie samenwerkt aan klanttevredenheid. Door dit gemeenschappelijke doel na te streven en samen processen en strategieën te formuleren, worden deze doelen snel bereikt.
5. Blijf flexibel
Transformaties in de markt, disruptieve technologieën en de veranderende behoeften van klanten zullen altijd blijven bestaan. Je kunt de behoeften die klanten over vier of vijf jaar hebben niet voorspellen. Om in te kunnen spelen op deze veranderingen, heb je een krachtige oplossing en framework nodig die je kunt uitbouwen en aanpassen op basis van de nieuwe strategieën die je ontwikkelt, waardoor je snel kunt inspelen op nieuwe kansen.
Volgens Vice President of Solutions Marketing, Digital Transformation Mark Troester bij Progress draait het hele concept van digitale transformatie om de constant veranderende behoeften van klanten. “Zonder een geoptimaliseerde klantervaring, zullen klanten de overstap maken naar de concurrent die wel kijkt naar de persoonlijke behoeften van deze klant en deze blijft optimaliseren tijdens de gehele klantreis.”
Meer informatie: Progress
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
Deel dit bericht