SAS komt met SAS Customer Intelligence 360. Dit is een nieuwe digitale marketing hub die klantdata van alle kanalen verzamelt en integreert om gebruikers te helpen slimmere beslissingen te nemen en de klantervaring te verbeteren.
Klanten verwachten gepersonaliseerde interacties, maar datasilo’s maken effectieve en flexibele campagnes onmogelijk. Hoe kunnen bedrijven klantervaringen ondersteunen die relevant en gericht zijn als zij niet in staat zijn digitale klantdata te integreren met offline data zoals transacties in winkels? SAS speelt hier op in met de nieuwste toevoeging aan zijn Customer Intelligence portfolio: SAS Customer Intelligence 360. Gefragmenteerde data is een bekend probleem voor marketeers. Als e-mail data zijn opgeslagen in de ene marketingoplossing en online gedragsdata in een andere, dan hebben marketeers geen compleet klantbeeld. Dit zorgt ervoor dat zij geen vertrouwen hebben in hun digitale marketingmogelijkheden. De nieuwe oplossing van SAS moet dit probleem oplossen.
Hub
Director Global Practice Customer Intelligence René van der Laan bij SAS is SAS Customer Intelligence 360 een intuïtieve digitale marketing hub die alle beschikbare data samenbrengt. “Het helpt marketeers direct in te spelen op behoeften en online gedrag van klanten. Zo kan een marketeer een klant op basis van realtime context een gepersonaliseerd en relevant aanbod sturen via het meest geschikte kanaal. Bijvoorbeeld naar de smartphone van een klant die juist op dat moment de in buurt van een winkel is.”
Succesvolle klantinteracties
SAS Customer Intelligence 360 zorgt ervoor dat marketeers klaar zijn voor succesvolle klantinteracties door:
- Self-service analytics. Automatische segmentatie en zelf lerende algoritmes maken digitale marketeers slimmer en efficiënter.
- Vrijheid van data. SAS zorgt ervoor dat marketeers toegang hebben tot hun data wanneer, waar en hoe ze het nodig hebben zodat ze direct tot actie kunnen overgaan.
- 1 klant op alle kanalen. Omni-channel gaat veel verder dan alleen e-mail en de website. SAS Customer Intelligence 360 verbindt wat klanten doen op digitale kanalen met offline activiteiten zoals een transactie in een winkel of via een contact center. Een volledig klantbeeld en predictive analytics zorgen ervoor dat marketeers een gepersonaliseerde, relevante klantervaring kunnen bieden.
- Inzicht in prestaties. Marketeers krijgen met de nieuwe SAS-oplossing inzicht in hoe hun acties uitpakken. Ze zien niet alleen welke activiteiten werken, maar ook welke content het beste presteert, op welke klantsegmenten ze zich moeten focussen en wat de beste volgorde is voor een individuele klantervaring.
SAS 360 Discover & SAS 360 Engage
SAS Customer Intelligence 360 wordt geleverd via de cloud en bestaat initieel uit twee modules. SAS 360 Discover biedt rapportages en inzichten gebaseerd op online en mobiele gedragsdata. Ook kan het eenvoudig andere klantdata integreren om het gedrag van individuele klanten en hun interactie met het merk, nog beter te begrijpen. De tweede module SAS 360 Engage, zorgt ervoor dat gebruikers digitale customer journeys kunnen creëren, orkestreren en optimaliseren.
Meer informatie over SAS Customer Intelligence 360
21 en 22 maart 2023 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
4 april 2023 (Face-to-face én Live Video Stream) Schrijf in voor al weer de tiende editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Datamesh, Analytics ...
5 april 2023 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontwe...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp This workshop introduces concept modelling from a non-technical perspective, provides tips and guidelines for the analyst, and explores entity-relationship modelling at conceptual and logical...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop door Thomas Frisendal In deze workshop van een halve dag zal de Deense expert Thomas Frisendal laten zien wat graph technologieën in de praktijk betekenen. Hij zal ook laten zien hoe graph oplossi...
13 april 2023 Praktische workshop Datavisualisatie en Human Data Stories. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromingen...
8 t/m 10 mei 2023 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managemen...
11 en 12 mei 2023 Praktische workshop Data Governance & Stewardship door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel Wat betekent Data Governance eigenlijk, hoe kunnen we het praktisch laten werken en wat zijn de implicaties? Deze 2-daagse cursus bie...
Deel dit bericht