SAS komt met SAS Customer Intelligence 360. Dit is een nieuwe digitale marketing hub die klantdata van alle kanalen verzamelt en integreert om gebruikers te helpen slimmere beslissingen te nemen en de klantervaring te verbeteren.
Klanten verwachten gepersonaliseerde interacties, maar datasilo’s maken effectieve en flexibele campagnes onmogelijk. Hoe kunnen bedrijven klantervaringen ondersteunen die relevant en gericht zijn als zij niet in staat zijn digitale klantdata te integreren met offline data zoals transacties in winkels? SAS speelt hier op in met de nieuwste toevoeging aan zijn Customer Intelligence portfolio: SAS Customer Intelligence 360. Gefragmenteerde data is een bekend probleem voor marketeers. Als e-mail data zijn opgeslagen in de ene marketingoplossing en online gedragsdata in een andere, dan hebben marketeers geen compleet klantbeeld. Dit zorgt ervoor dat zij geen vertrouwen hebben in hun digitale marketingmogelijkheden. De nieuwe oplossing van SAS moet dit probleem oplossen.
Hub
Director Global Practice Customer Intelligence René van der Laan bij SAS is SAS Customer Intelligence 360 een intuïtieve digitale marketing hub die alle beschikbare data samenbrengt. “Het helpt marketeers direct in te spelen op behoeften en online gedrag van klanten. Zo kan een marketeer een klant op basis van realtime context een gepersonaliseerd en relevant aanbod sturen via het meest geschikte kanaal. Bijvoorbeeld naar de smartphone van een klant die juist op dat moment de in buurt van een winkel is.”
Succesvolle klantinteracties
SAS Customer Intelligence 360 zorgt ervoor dat marketeers klaar zijn voor succesvolle klantinteracties door:
- Self-service analytics. Automatische segmentatie en zelf lerende algoritmes maken digitale marketeers slimmer en efficiënter.
- Vrijheid van data. SAS zorgt ervoor dat marketeers toegang hebben tot hun data wanneer, waar en hoe ze het nodig hebben zodat ze direct tot actie kunnen overgaan.
- 1 klant op alle kanalen. Omni-channel gaat veel verder dan alleen e-mail en de website. SAS Customer Intelligence 360 verbindt wat klanten doen op digitale kanalen met offline activiteiten zoals een transactie in een winkel of via een contact center. Een volledig klantbeeld en predictive analytics zorgen ervoor dat marketeers een gepersonaliseerde, relevante klantervaring kunnen bieden.
- Inzicht in prestaties. Marketeers krijgen met de nieuwe SAS-oplossing inzicht in hoe hun acties uitpakken. Ze zien niet alleen welke activiteiten werken, maar ook welke content het beste presteert, op welke klantsegmenten ze zich moeten focussen en wat de beste volgorde is voor een individuele klantervaring.
SAS 360 Discover & SAS 360 Engage
SAS Customer Intelligence 360 wordt geleverd via de cloud en bestaat initieel uit twee modules. SAS 360 Discover biedt rapportages en inzichten gebaseerd op online en mobiele gedragsdata. Ook kan het eenvoudig andere klantdata integreren om het gedrag van individuele klanten en hun interactie met het merk, nog beter te begrijpen. De tweede module SAS 360 Engage, zorgt ervoor dat gebruikers digitale customer journeys kunnen creëren, orkestreren en optimaliseren.
Meer informatie over SAS Customer Intelligence 360
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht