De nieuwe Europese Algemene verordening gegevensbescherming (European General Data Protection Regulation) vervangt per 2018 de Wet bescherming persoonsgegevens. DDMA haalt twee experts over de verordening uit Brussel naar Amsterdam.
In 2018 wordt profileren expliciet gereguleerd en het recht om vergeten te worden geïntroduceerd. Ook krijgt iedere organisatie een documentatieplicht om bij te houden welke data en waarvoor verzameld worden en hoe lang bewaard. Gezien de vele veranderingen is een goede voorbereiding noodzakelijk. DDMA organiseert een voorlichtingsmiddag over de Europese Privacy Verordening op 7 april aanstaande.
Tijdens deze voorlichtingsmiddag wordt uitgelegd wat de wijzigingen betekenen voor de datastrategie van de organisatie, wat wel en niet mag met persoonsgegevens in marketing en profileren, en hoe de nieuwe wetgeving gefaseerd in de organisatie is te implementeren.
Experts
Twee experts die nauw betrokken zijn geweest bij het proces van totstandkoming van de verordening zullen inzicht geven in de interpretatie van deze regels.
Sébastien Houzé is Secretary General van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) en vertelt over het moeizame proces van totstandkoming van de verordening. Ook staat hij stil bij de gevolgen voor de praktijk. Hoe kunnen organisaties straks nog gegevens verzamelen, verrijken en segmenteren?
Mathilde Fiquet is EU Legal Affairs Manager van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing). Zij geeft in haar presentatie aan wat de Verordening verandert ten aanzien van de huidige wetgeving en welke stappen organisaties kunnen zetten om deze te implementeren.
Programma donderdag 7 april 2016
14:30 Inloop
15:00 Start Programma
16:45 Borrel
Locatie
Loetje aan het IJ (Bakboordzaal)
Werfkade 14
1033 RA Amsterdam
LET OP: voor navigatie naar de locatie gebruik Werfstraat (Noord; er zijn er 2 in A’dam) of Kraanspoor.
Er is voldoende parkeergelegenheid (betaald) rondom Loetje aan het IJ.
DDMA-leden hebben gratis toegang, niet-leden betalen 125 euro.
Aanmelden.
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht