Woensdag 21 en donderdag 22 september vindt de Big Data Expo 2016 plaats. Op 1 mei wordt zowel de exposantenlijst als het programma bekend gemaakt en bezoekers kunnen zich vanaf die datum aanmelden.
In mei wordt het volledige programma voor de Big Data Expo gepubliceerd, het eerste paar sprekers is nu al bekend.
Yory Wollerich van Bol.com: Iedere klant winkelt in zijn persoonlijke winkel
Big data speelt bij bol.com een belangrijke rol in het personaliseren van de website. Op deze manier kunnen we elke klant laten winkelen in een eigen persoonlijke winkel. Deze lezing gaat dieper in op hoe big data gebruikt kan worden als competitive advantage, bijvoorbeeld door gebruik te maken van gedetailleerdere klantprofielen. Daarnaast zullen de key succes factoren van de intelligence capability besproken worden.
Martine van den Berg, Google: Big Data, de hype voorbij
Big Data is een hype - en daar is niets op tegen. Maar toch heeft het voor veel bedrijven de belofte nog niet kunnen waarmaken. Waarom is het zo moeilijk om de echte waarde van Big Data te realiseren? Hoe kom je voorbij het punt van grote investeringen en ingewikkelde trajecten?
Google hield zich al bezig met Big Data voordat het begrip was uitgevonden. Google = Big Data. Al meer dan vijftien jaar biedt het bedrijf online diensten die enorme volumes data genereren. Google weet dus als geen ander hoe je met slimme technologie en een vooruitziende blik data in waardevolle informatie kan veranderen. Een kijkje in de keuken - of beter - het bos van Google.
Derde thema Big Data Expo 2016: Improve Customer Experience with Big Data
Anno 2016 verwacht een klant een ultieme klantbeleving. Geen algemene homepage meer, maar de voor die ene specifieke klant de relevante aanbieding waar hij niet omheen kan. Voor optimaal gebruik van Big Data is deskundigheid vereist. Deze expertise is te vinden tijdens het thema ‘Improve Customer Experience with Big Data’ op woensdag 21 september 2016 tijdens de Big Data Expo in Jaarbeurs Utrecht.
Meer informatie: http://www.bigdata-expo.nl/nl
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht