optivo, Europese aanbieder op het gebied van e-mail- en omnichannel-marketing gaat samenwerken met Datatrics, specialist op het gebied van predictive marketing.
Datatrics biedt ondernemingen analyses uit hun ruwe klantgegevens, gecombineerd met externe gegevens, waarmee ze hun aanbod nog exacter kunnen afstemmen op de klantinteresses. Door vervolgens te werken met geavanceerde algoritmes kan gericht worden voorspeld welke prospect gevoelig is voor welk bericht. Door de predictive marketingkracht van Datatrics te combineren met de e-mailmarketingtools van optivo is het mogelijk om zeer specifieke doelgroepen van de meest relevante content te voorzien, op het meest ideale moment.
Wat is de invloed van het weer op het koopgedrag van de klant? Wanneer is een klant geneigd terug te keren naar de online shop? En waarom? Wat is hier de ‘trigger’? Vragen die beantwoord moeten worden om de boodschap aan de klant optimaal te personaliseren. De externe gegevens die Datatrics verzamelt, gekoppeld aan de data uit de nieuwsbrieven van optivo, zorgen ervoor dat e-mails perfect kunnen worden afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger. Datatrics kan daarbij putten uit een veelheid aan bronnen zoals weers- en verkeersinformatie, zoektrends, in-store data. Door de samenwerking tussen optivo en Datatrics is een vergaande bundeling van interne en externe data mogelijk.
Ben van der Laan, countrymanager optivo Nederland: "Omnichannel-marketing draait om right data. De juiste gegevens combineren en zo een compleet mogelijk klantbeeld samenstellen. Door exacte afstemming zal deze zich meer openstellen voor jouw marketingboodschap. Die komt namelijk op het juiste moment, via het juiste kanaal, en met de juiste call-to-action. We kijken uit naar een langdurige samenwerking met Datatrics. We zijn ervan overtuigd dat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn door de koppeling van externe en interne data en de multichannel mogelijkheden van optivo Broadmail."
Bas Nieland, CEO Datatrics: "Datatrics vertaalt big data naar op maat gemaakte marketingstrategieën. Door onze samenwerking met optivo kunnen we marketeers nog beter van dienst zijn, de conversies laten stijgen en e-mails en nieuwsbrieven nog relevanter maken in de marketingmix. optivo is een sterke internationale speler die onze gezamenlijke propositie krachtig ondersteunt."
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht