optivo, Europese aanbieder op het gebied van e-mail- en omnichannel-marketing gaat samenwerken met Datatrics, specialist op het gebied van predictive marketing.
Datatrics biedt ondernemingen analyses uit hun ruwe klantgegevens, gecombineerd met externe gegevens, waarmee ze hun aanbod nog exacter kunnen afstemmen op de klantinteresses. Door vervolgens te werken met geavanceerde algoritmes kan gericht worden voorspeld welke prospect gevoelig is voor welk bericht. Door de predictive marketingkracht van Datatrics te combineren met de e-mailmarketingtools van optivo is het mogelijk om zeer specifieke doelgroepen van de meest relevante content te voorzien, op het meest ideale moment.
Wat is de invloed van het weer op het koopgedrag van de klant? Wanneer is een klant geneigd terug te keren naar de online shop? En waarom? Wat is hier de ‘trigger’? Vragen die beantwoord moeten worden om de boodschap aan de klant optimaal te personaliseren. De externe gegevens die Datatrics verzamelt, gekoppeld aan de data uit de nieuwsbrieven van optivo, zorgen ervoor dat e-mails perfect kunnen worden afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger. Datatrics kan daarbij putten uit een veelheid aan bronnen zoals weers- en verkeersinformatie, zoektrends, in-store data. Door de samenwerking tussen optivo en Datatrics is een vergaande bundeling van interne en externe data mogelijk.
Ben van der Laan, countrymanager optivo Nederland: "Omnichannel-marketing draait om right data. De juiste gegevens combineren en zo een compleet mogelijk klantbeeld samenstellen. Door exacte afstemming zal deze zich meer openstellen voor jouw marketingboodschap. Die komt namelijk op het juiste moment, via het juiste kanaal, en met de juiste call-to-action. We kijken uit naar een langdurige samenwerking met Datatrics. We zijn ervan overtuigd dat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn door de koppeling van externe en interne data en de multichannel mogelijkheden van optivo Broadmail."
Bas Nieland, CEO Datatrics: "Datatrics vertaalt big data naar op maat gemaakte marketingstrategieën. Door onze samenwerking met optivo kunnen we marketeers nog beter van dienst zijn, de conversies laten stijgen en e-mails en nieuwsbrieven nog relevanter maken in de marketingmix. optivo is een sterke internationale speler die onze gezamenlijke propositie krachtig ondersteunt."
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht