05-08-2008

SAS neemt softwarebedrijf IDeaS over

Deel dit bericht

Portfolio verder uitgebreid met industriespecifieke oplossing voor hospitality-sector.

SAS neemt IDeaS Revenue Optimization over, specialist in revenue management software voor de hospitality-sector. SAS optimaliseert met de acquisitie zijn positie en portfolio. Door de overname kan SAS naast zijn business intelligence-, analytische-, en industriespecifieke oplossingen, nu ook revenue management applicaties specifiek voor de reis- en hospitality-branche aanbieden. Deze oplossingen zijn bovendien complementair aan SAS' retail revenue optimization-software. Klanten van IDeas profiteren op hun beurt van de wereldwijde expertise van SAS. IDeaS wordt met zijn 200 medewerkers een volledige dochtermaatschappij van SAS. Het huidige management van IDeaS blijft hierbij gehandhaafd. Wereldwijde klanten van IDeaS zijn onder meer Hilton, Hyatt International, Mandarin Oriental en Intercontinental Hotels Group.SAS beschikt met de overname over een hoogwaardig applicatieportfolio en een stevige technische basis om de IDeaS price & revenue optimization-oplossingen uit te breiden en aan te bieden in andere branches. SAS zet de functionaliteit van deze oplossingen in om organisaties te helpen beter inzicht krijgen in hun klanten en bedrijfsvoering. De analysekracht van de price & revenue optimization-applicaties is cruciaal om klantengedrag te monitoren en te sturen. Bedrijven kunnen hiermee hun prijsbeleid optimaliseren en zo uiteindelijk hun winstgevendheid maximaliseren. Zowel SAS als IDeaS zijn private ondernemingen, financiƫle details rond de overname worden niet bekend gemaakt.

Partners