04-11-2008

Samenwerking MicroStrategy en Teradata

Deel dit bericht

Combinatie van MicroStrategy's Dynamic Enterprise Dashboards en Teradata's analytics moet leiden tot branche-specifieke dashboards.

Teradata's retail BI-oplossing is een bundeling van het Teradata active enterprise datawarehouse, Teradata RetailDecisions, Teradata's Retail Logical Data Model, en MicroStrategy's dashboards. De nieuwe retail dashboards bieden retailers een data-gedreven view van de sales performance, en kunnen data per winkel, klant en verkoopkanaal worden benaderd, voorspeld, geanalyseerd en geïnterpreteerd. Met rapportage-templates gebaseerd op best practices per bedrijfstak, kunnen retailers beter hun campagnes plannen rond speciale vakanties en feestdagen door het uitvoeren van 'market basket' en affiniteits-analyses, en zo de effectiviteit van de campagne evalueren. Teradata en MicroStrategy hebben een langdurige relatie op het gebied van marketing en technologie; MicroStrategy's participeert al meer dan 10 jaar in Teradata's bèta program. De twee bedrijven hebben meer dan 200 gemeenschappelijke klanten uit een scala aan branches, waaronder retail, financiële dienstverlening, communicatie, fabricage, transport & logistiek en de overheid. Het zelfstandige Teradata, dat zich in 2007 losmaakte van het NCR-concern, sloot eerder al een vergaande samenwerkingsovereenkomst met SAS.

Partners