20-05-2009

RSA wint Insight Award tijdens Europese gebruikersbijeenkomst van SPSS

Deel dit bericht

Wereldwijde verzekeringsmaatschappij verbetert klanttevredenheid en businessprocessen met PASW van SPSS.

SPSS heeft verzekeraar RSA tot winnaar uitgeroepen van de SPSS Insight Award 2009. RSA ontving de prijs voor het succesvol inzetten van SPSS Predictive Analytics Software (PASW). De organisatie verhoogt hiermee de klanttevredenheid, het klantbehoud en levenslange erkenning.De Insight Award erkent een SPSS-klant die het meest effectief organisatiebreed data heeft ingezet om besluitvorming te verbeteren. De prijs werd aan RSA uitgereikt in Praag tijdens Directions 2009, de jaarlijkse gebruikersbijeenkomst van SPSS.RSA heeft de prijs ontvangen vanwege de inzet van PASW Data Collection-software, waarmee zij consistent naar de ‘stem van de klant’ hebben geluisterd op beslissende momenten. Daarnaast hebben ze deze feedback meteen ingezet om hun businessprocessen te verbeteren en hun producten en diensten onderscheidend te maken ten opzichte van de concurrentie. De verzekeraar is volledig ondersteund door SPSS Online Services om klantfeedback te analyseren en verzamelen. Zo verzamelde RSA onder andere gedetailleerde data over inzichten, meningen en voorkeuren – via verschillende locaties, talen en communicatiekanalen – in diverse periodes gedurende de klantlevenscyclus. De verzekeraar heeft deze informatie ingezet om de belangrijkste redenen van tevredenheid in kaart te brengen, waardoor de algehele klantervaring verbeterd werd en meer geschikte producten werden aangeboden. Hierdoor heeft RSA de klanttevredenheid bij motorclaims verhoogd met 15% en dit heeft geleid tot een efficiëntere inzet van medewerkers en verbeterde tijdsindeling.Simon Dudley, analytics manager bij RSA, zegt in het persbericht: “PASW Data Collection-software integreert eenvoudig met de andere SPSS-producten die RSA al gebruikt. Dit resulteert in een goed afgestemde klantbenadering binnen onze hele organisatie. Momenteel zijn klanttevredenheid en -behoud onze prioriteit. De inzet van SPSS is hierbij erg belangrijk geweest in het meten van onze klantenservice en heeft ons meer inzicht gegeven in gedrag en intenties van de klant. Hierdoor hebben we onze businessprocessen aanzienlijk kunnen verbeteren.”Bron: SPSS.

Company:

SPSS

Partners