Wereldwijde verzekeringsmaatschappij verbetert klanttevredenheid en businessprocessen met PASW van SPSS.
SPSS heeft verzekeraar RSA tot winnaar uitgeroepen van de SPSS Insight Award 2009. RSA ontving de prijs voor het succesvol inzetten van SPSS Predictive Analytics Software (PASW). De organisatie verhoogt hiermee de klanttevredenheid, het klantbehoud en levenslange erkenning.De Insight Award erkent een SPSS-klant die het meest effectief organisatiebreed data heeft ingezet om besluitvorming te verbeteren. De prijs werd aan RSA uitgereikt in Praag tijdens Directions 2009, de jaarlijkse gebruikersbijeenkomst van SPSS.RSA heeft de prijs ontvangen vanwege de inzet van PASW Data Collection-software, waarmee zij consistent naar de ‘stem van de klant’ hebben geluisterd op beslissende momenten. Daarnaast hebben ze deze feedback meteen ingezet om hun businessprocessen te verbeteren en hun producten en diensten onderscheidend te maken ten opzichte van de concurrentie. De verzekeraar is volledig ondersteund door SPSS Online Services om klantfeedback te analyseren en verzamelen. Zo verzamelde RSA onder andere gedetailleerde data over inzichten, meningen en voorkeuren – via verschillende locaties, talen en communicatiekanalen – in diverse periodes gedurende de klantlevenscyclus. De verzekeraar heeft deze informatie ingezet om de belangrijkste redenen van tevredenheid in kaart te brengen, waardoor de algehele klantervaring verbeterd werd en meer geschikte producten werden aangeboden. Hierdoor heeft RSA de klanttevredenheid bij motorclaims verhoogd met 15% en dit heeft geleid tot een efficiëntere inzet van medewerkers en verbeterde tijdsindeling.Simon Dudley, analytics manager bij RSA, zegt in het persbericht: “PASW Data Collection-software integreert eenvoudig met de andere SPSS-producten die RSA al gebruikt. Dit resulteert in een goed afgestemde klantbenadering binnen onze hele organisatie. Momenteel zijn klanttevredenheid en -behoud onze prioriteit. De inzet van SPSS is hierbij erg belangrijk geweest in het meten van onze klantenservice en heeft ons meer inzicht gegeven in gedrag en intenties van de klant. Hierdoor hebben we onze businessprocessen aanzienlijk kunnen verbeteren.”Bron: SPSS.14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht