09-11-2009

SAP introduceert Social Network Analyzer

Deel dit bericht

Web 2.0 tool biedt missing link tussen sociale netwerken en bedrijfsinformatiesystemen.

SAP introduceert de bètaversie van SAP BusinessObjects Social Network Analyzer. Deze Business Intelligence tool maakt netwerken binnen een organisatie op basis van zelf te kiezen criteria inzichtelijk en visualiseert relaties binnen deze netwerken in een overzichtelijke interface. Het doel van de Social Network Analyzer (SNA) is om een omgeving te creëren waarin gebruikers snel en gemakkelijk bedrijfsnetwerken kunnen creëren, analyseren en gebruiken. De SNA legt onder meer een koppeling tussen alle bestaande medewerkergegevens uit verschillende, onderliggende bedrijfsinformatiesystemen. Criteria waarop de relatienetwerken kunnen worden gevisualiseerd zijn onder meer land, project, organisatieonderdeel, functie etc.De SNA genereert informatie uit HRM (over bijvoorbeeld de hiërarchie, de rapportagestructuur, etc.), Sales (gegevens over welke werknemer wanneer en aan welke deals heeft gewerkt), SCM (partner-, klant- en leverancierscontacten) en overige projectinformatie. Hierdoor zijn medewerkers in staat snel naar medewerkerprofielen te zoeken op basis van bijvoorbeeld trefwoorden. De Social Network Analyzer maakt het mogelijk om verschillende relaties tussen medewerkers(groepen) gemakkelijk te onderzoeken en eenduidig zichtbaar te maken. Daarnaast kan de gebruiker binnen de SNA verschillende rollen definiëren en opt-in relaties toevoegen.Met de Social Network Analyzer wordt corporate Business Intelligence in de wereld van sociale netwerken geïntroduceerd. Het helpt medewerkers eenvoudig deskundigen in de organisatie te vinden, gemeenschappen op te bouwen, talentvolle werknemers te managen en bedrijfsprocessen te reorganiseren. De SNA is ideaal voor het werken in crossfunctionele teams en het analyseren van relaties met klanten en leveranciers in het gehele bedrijfsnetwerk. Bron: SAP.

Partners