Onderzoeken van IDC, Aberdeen Group en Business Application Research Center prijzen BI-oplossing.
QlikTech scoort met de BI-oplossing QlikView hoog op het gebied van klanttevredenheid en -loyaliteit. In het afgelopen jaar heeft het BI-bedrijf erkenning ontvangen van verscheidene, op gebruikers gebaseerde enquêtes en rapporten van IDC, Aberdeen Group en Business Application Research Center, aldus een onlangs verschenen persbericht.Uit een enquête van IDC, met medewerking van QlikTech, blijkt dat QlikView-klanten significant meer tevreden zijn met hun BI-systemen dan algemene BI-gebruikers. Bij de vraag hoe ze hun tevredenheid zouden geven op een schaal van 1 tot 5, geeft 96 procent van de QlikView-gebruikers de hoogste drie niveaus van tevredenheid op. Dit is zeer gunstig vergeleken met de resultaten uit de enquête die IDC in 2008 hield (uitgevoerd in samenwerking met InfoWorld). Hierin kwam het percentage van de algemene BI-gebruikers die de drie hoogste van niveaus tevredenheid met hun BI-implementaties aangaven uit op 70 procent. Uit de enquête komt naar voren dat QlikView favoriet is bij BI-klanten vanwege een gemiddelde ROI van 186 procent en de TCO, die 53 procent van andere BI-oplossingen bedraagt.IDC concludeert dat het significante succes dat QlikView-klanten ervaren tot gevolg heeft dat velen van hen het aan anderen aanbevelen. De 'Net Promoter'-score is een belangrijke maatstaf van de loyaliteit van de klant op basis van de vraag: “Hoe aannemelijk is het dat u een product/service gaat aanbevelen aan een vriend of collega?”. QlikView scoort hoger dan de vorige leider in de '2009 Net Promoter Score'-referentietests in de categorie 'Technology: Computer Software' volgens SatMetrix, de maker van de 'Net Promoter'-methode, zo meldt het persbericht.Aberdeen Group noemt QlikView de enige 'Kampioen' in het rapport ‘Aberdeen AXIS for BI/Performance Management 2009’, waarin een beoordelingstool is toegepast waarbij de klant centraal staat. Zoals in het rapport geconcludeerd wordt, melden QlikTech-klanten steeds bijzonder tevreden te zijn over het bedrijf en diens producten. Ze melden voornamelijk voordeel behaald te hebben door hun aankoop van de software voor projecten op het gebied van performance management. De software-interface staat bekend om zijn intuïtieve bediening. Dat maakt de implementatie en het gebruik van de tool bijzonder toegankelijk voor eindgebruikers, aldus het persbericht.Business Application Research Center geeft volgens het persbericht QlikView de hoogste score voor gebruiksgemak en loyaliteit van de klant in zijn BI Survey 8 - 's werelds grootste onafhankelijke enquête onder gebruikers van Business Intelligence en Prestatiemanagement. QlikView krijgt alle eer voor de behaalde voordelen, de neiging van klanten om vervolgaankopen te doen en de laagste kosten voor consulting. “Onze missie is het toegankelijk maken van business intelligence voor iedereen: de eindgebruiker staat voorop. Snelle implementatie en analyse, in combinatie met de visueel intuïtieve omgeving onderscheiden QlikView van andere oplossingen. Onze klanten rapporteren lage kosten voor consulting en een hoge ROI. Zij behalen voordeel met de tool bij performance management en bevelen QlikView aan in hun omgeving. Wij zijn trots op deze resultaten, die ons sterken om onze missie onvertraagd te vervolgen”, zegt Rogier Verheij, Vice President QlikTech Benelux, Oost Europa, Israël en Turkije in het persbericht. Bron: QlikTech.8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht