09-11-2009

QlikView scoort hoog op klanttevredenheid

Deel dit bericht

Onderzoeken van IDC, Aberdeen Group en Business Application Research Center prijzen BI-oplossing.

QlikTech scoort met de BI-oplossing QlikView hoog op het gebied van klanttevredenheid en -loyaliteit. In het afgelopen jaar heeft het BI-bedrijf erkenning ontvangen van verscheidene, op gebruikers gebaseerde enquêtes en rapporten van IDC, Aberdeen Group en Business Application Research Center, aldus een onlangs verschenen persbericht.Uit een enquête van IDC, met medewerking van QlikTech, blijkt dat QlikView-klanten significant meer tevreden zijn met hun BI-systemen dan algemene BI-gebruikers. Bij de vraag hoe ze hun tevredenheid zouden geven op een schaal van 1 tot 5, geeft 96 procent van de QlikView-gebruikers de hoogste drie niveaus van tevredenheid op. Dit is zeer gunstig vergeleken met de resultaten uit de enquête die IDC in 2008 hield (uitgevoerd in samenwerking met InfoWorld). Hierin kwam het percentage van de algemene BI-gebruikers die de drie hoogste van niveaus tevredenheid met hun BI-implementaties aangaven uit op 70 procent. Uit de enquête komt naar voren dat QlikView favoriet is bij BI-klanten vanwege een gemiddelde ROI van 186 procent en de TCO, die 53 procent van andere BI-oplossingen bedraagt.IDC concludeert dat het significante succes dat QlikView-klanten ervaren tot gevolg heeft dat velen van hen het aan anderen aanbevelen. De 'Net Promoter'-score is een belangrijke maatstaf van de loyaliteit van de klant op basis van de vraag: “Hoe aannemelijk is het dat u een product/service gaat aanbevelen aan een vriend of collega?”. QlikView scoort hoger dan de vorige leider in de '2009 Net Promoter Score'-referentietests in de categorie 'Technology: Computer Software' volgens SatMetrix, de maker van de 'Net Promoter'-methode, zo meldt het persbericht.Aberdeen Group noemt QlikView de enige 'Kampioen' in het rapport ‘Aberdeen AXIS for BI/Performance Management 2009’, waarin een beoordelingstool is toegepast waarbij de klant centraal staat. Zoals in het rapport geconcludeerd wordt, melden QlikTech-klanten steeds bijzonder tevreden te zijn over het bedrijf en diens producten. Ze melden voornamelijk voordeel behaald te hebben door hun aankoop van de software voor projecten op het gebied van performance management. De software-interface staat bekend om zijn intuïtieve bediening. Dat maakt de implementatie en het gebruik van de tool bijzonder toegankelijk voor eindgebruikers, aldus het persbericht.Business Application Research Center geeft volgens het persbericht QlikView de hoogste score voor gebruiksgemak en loyaliteit van de klant in zijn BI Survey 8 - 's werelds grootste onafhankelijke enquête onder gebruikers van Business Intelligence en Prestatiemanagement. QlikView krijgt alle eer voor de behaalde voordelen, de neiging van klanten om vervolgaankopen te doen en de laagste kosten voor consulting. “Onze missie is het toegankelijk maken van business intelligence voor iedereen: de eindgebruiker staat voorop. Snelle implementatie en analyse, in combinatie met de visueel intuïtieve omgeving onderscheiden QlikView van andere oplossingen. Onze klanten rapporteren lage kosten voor consulting en een hoge ROI. Zij behalen voordeel met de tool bij performance management en bevelen QlikView aan in hun omgeving. Wij zijn trots op deze resultaten, die ons sterken om onze missie onvertraagd te vervolgen”, zegt Rogier Verheij, Vice President QlikTech Benelux, Oost Europa, Israël en Turkije in het persbericht. Bron: QlikTech.

Company:

QlikTech

Partners