09-11-2009

MicroStrategy maakt resultaten over Q3 2009 bekend

Deel dit bericht

Winst stijgt met 15 procent, 39 procent toename van licensie-opbrengsten.

MicroStrategy Incorporated heeft de financiële resultaten bekendgemaakt over het derde kwartaal van het fiscale jaar 2009, dat eindigde op 30 september.De revenuen over het derde kwartaal van 2009 bedroegen 104,0 miljoen dollar(Q3 2008: 90,6 miljoen dollar) , een toename van 15 procent. De opbrengsten uit licensieverkopen bedroegen 34,4 miljoen dollar (Q3 2008: 24,8 miljoen dollar), een groei van 39 procent. De opbrengsten uit product support en andere services MicroStrategy's core BI-business in het derde kwartaal van 2009 beliepen 65,7 miljoen dollar (Q3 2008: 63,2 miljoen dollar). Operationele kosten voor het derde kwartaal van 2009 bedroegen 57,1 miljoen dollar (Q3 2008: 56,6 miljoen dollar). In het derde kwartaal van 2008 kapitaliseerde MicroStrategy 5,2 miljoen dollar voor research- en developmentkosten met betrekking tot de ontwikkeling van de MicroStrategy 9 software, terwijl er geen software-ontwikkelkosten gekapitaliseerd zijn sinds de algemene release van MicroStrategy 9 in maart 2009. Inkomsten uit voortdurende operaties voor financiering en belastingen voor the derde kwartaal van 2009 bedroegen 30,4 miljoen dollar, of 29 procent van de revenuen (Q3 2008: 17,3 miljoen dollar, of 19 procent), een toename van 75 procent. De nettowinst voor het derde kwartaal van 2009 was 21,4 miljoen dollar (Q3 2008: 11,1 miljoen dollar), een toename van 92 procent. Tot de nieuwe klanten en nieuwe deals met bestaande klanten uit het derde kwartaal van 2009 behoren onder meer de volgende organisaties: Aeropostale; Air National Guard; Amica Mutual Insurance; Bell Canada; The Bon-Ton Stores; Burlington Coat Factory; Centers for Medicare and Medicaid Services; Charming Shoppes; Chevron Products Company; DineEquity; Discovery Communications; Electronic Arts; The First American Corporation; Forresters; Franklin Templeton Companies; Fraser Health Authority; Freddie Mac; Grange Insurance; GUESS?; Harris Teeter; JC Penney; Kohl's Department Stores; Limited Brens; McAfee; Merkle; Michaels Stores; National Institutes of Health (NIH); Netflix; NTT America; Nu Skin Enterprises; Payless ShoeSource; PHI Service Company; PPL Services Corporation; Ross Stores; SDI; Tesco Group; Transportation Security Administration; Universal Music Group; Urban Outfitters; US Department of State; Warner Bros. Entertainment; The William Carter Company; Yum! Brens. Gartner Research plaatste MicroStrategy bij de ‘leaders’ in het Magic Quadrant voor BI-vendors. In een SWOT-analyse geeft Gartner een raamwerk van de sterkten, zwakheden, kansen en bedreigingen voor MicroStrategy en haar BI-platform. Een kopie van dat Gartner report kan hier worden verkregen.Bron: MicroStrategy.

Company:

MicroStrategy

Partners