Winst stijgt met 15 procent, 39 procent toename van licensie-opbrengsten.
MicroStrategy Incorporated heeft de financiële resultaten bekendgemaakt over het derde kwartaal van het fiscale jaar 2009, dat eindigde op 30 september.De revenuen over het derde kwartaal van 2009 bedroegen 104,0 miljoen dollar(Q3 2008: 90,6 miljoen dollar) , een toename van 15 procent. De opbrengsten uit licensieverkopen bedroegen 34,4 miljoen dollar (Q3 2008: 24,8 miljoen dollar), een groei van 39 procent. De opbrengsten uit product support en andere services MicroStrategy's core BI-business in het derde kwartaal van 2009 beliepen 65,7 miljoen dollar (Q3 2008: 63,2 miljoen dollar). Operationele kosten voor het derde kwartaal van 2009 bedroegen 57,1 miljoen dollar (Q3 2008: 56,6 miljoen dollar). In het derde kwartaal van 2008 kapitaliseerde MicroStrategy 5,2 miljoen dollar voor research- en developmentkosten met betrekking tot de ontwikkeling van de MicroStrategy 9 software, terwijl er geen software-ontwikkelkosten gekapitaliseerd zijn sinds de algemene release van MicroStrategy 9 in maart 2009. Inkomsten uit voortdurende operaties voor financiering en belastingen voor the derde kwartaal van 2009 bedroegen 30,4 miljoen dollar, of 29 procent van de revenuen (Q3 2008: 17,3 miljoen dollar, of 19 procent), een toename van 75 procent. De nettowinst voor het derde kwartaal van 2009 was 21,4 miljoen dollar (Q3 2008: 11,1 miljoen dollar), een toename van 92 procent. Tot de nieuwe klanten en nieuwe deals met bestaande klanten uit het derde kwartaal van 2009 behoren onder meer de volgende organisaties: Aeropostale; Air National Guard; Amica Mutual Insurance; Bell Canada; The Bon-Ton Stores; Burlington Coat Factory; Centers for Medicare and Medicaid Services; Charming Shoppes; Chevron Products Company; DineEquity; Discovery Communications; Electronic Arts; The First American Corporation; Forresters; Franklin Templeton Companies; Fraser Health Authority; Freddie Mac; Grange Insurance; GUESS?; Harris Teeter; JC Penney; Kohl's Department Stores; Limited Brens; McAfee; Merkle; Michaels Stores; National Institutes of Health (NIH); Netflix; NTT America; Nu Skin Enterprises; Payless ShoeSource; PHI Service Company; PPL Services Corporation; Ross Stores; SDI; Tesco Group; Transportation Security Administration; Universal Music Group; Urban Outfitters; US Department of State; Warner Bros. Entertainment; The William Carter Company; Yum! Brens. Gartner Research plaatste MicroStrategy bij de ‘leaders’ in het Magic Quadrant voor BI-vendors. In een SWOT-analyse geeft Gartner een raamwerk van de sterkten, zwakheden, kansen en bedreigingen voor MicroStrategy en haar BI-platform. Een kopie van dat Gartner report kan hier worden verkregen.Bron: MicroStrategy.7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht