13-11-2009

Philips Consumer Lifestyle wint IBM Cognos Performance Management Award 2009

Deel dit bericht

Wereldwijd planning- en forecastingproces geoptimaliseerd met IBM Cognos Planning.

IBM heeft de IBM Cognos Performance Management Award 2009 toegekend aan Philips Consumer Lifestyle. De award werd uitgereikt tijdens IBM Cognos Performance 2009. De tiende editie van IBM’s jaarlijkse Business Intelligence en Performance Management event voor eindgebruikers vond gisteren plaats in de Meervaart in Amsterdam. Philips Consumer Lifestyle ontving de award voor de zeer succesvolle inzet van IBM Cognos Planning.De jaarlijkse Performance Management Award reikt IBM uit aan organisaties die op een uitzonderlijke wijze invulling geven aan de sturing van hun organisatie. Veelal hebben zij een verandering doorgevoerd door veranderende marktomstandigheden, het hoofd geboden aan uitdagingen zoals strategische turn around of processen weten te verbeteren op een uitzonderlijke manier. Dit alles uiteraard ondersteund met een sturings- of beslissingsplatform van IBM Cognos Software.Philips Consumer Lifestyle is producent van elektronische lifestyleproducten voor consumenten, zoals de Philips Shaver, de Wake-Up Light en Senseo-koffiezetters. Het bedrijf kent een zeer complex plannning- en forecastingproces met ongeveer 8.000 producten die wereldwijd in de markt worden gezet. Met IBM Cognos Planning heeft het bedrijf wereldwijd een eenduidig planningproces geïmplementeerd. Namens Philips Consumer Lifestyle mocht Eelco van den Akker, Manager Global Logistics - Business planning van Philips Consumer Lifestyle, de IBM Cognos Performance Management Award 2009 in ontvangst nemen.Country manager Gerlof du Bois van CIBM Cognos zegt in het persbericht: “Philips Consumer Lifestyle is een sprekend voorbeeld van een organisatie die uitstekend heeft geanticipeerd op de economische crisis. Het bedrijf heeft zijn planning- en forecastingproces sterk geoptimaliseerd met onze oplossingen.”Bron: IBM Cognos.

Company:

IBM Cognos

Partners