15-12-2009

Kadenza presenteert BI-onderzoek

Deel dit bericht

Onderzoek geeft inzicht in welke kennis het organisaties ontbreekt om BI succesvoller te maken.

Kadenza presenteert de resultaten van het marktonderzoek dat werd uitgevoerd onder 600 initiatiefnemers en gebruikers van Business Intelligence (BI). Doel van het marktonderzoek was te achterhalen hoe organisaties geholpen kunnen worden om BI-projecten succesvoller te maken en in het bijzonder te inventariseren aan welke kennis het organisaties ontbreekt, die nodig is voor de optimale benutting van BI. De respons was hoog, 57 procent. Het onderzoeksrapport is vanaf vandaag beschikbaar.Uit de resultaten blijkt dat 90 procent van de respondenten aanvullende kennis rond BI waardevol vindt voor de eigen organisatie. Als middel om dit te bereiken is vooral behoefte aan kennisdeling met andere gebruikers. Erik Leene, directeur van Kadenza zegt in het persbericht: “De helft van de respondenten gaf aan dat ze kennis nodig hebben over hoe alignment binnen de organisatie bereikt kan worden. Dit is opmerkelijk, omdat het bereiken van alignment in de doelstellingen één van de eerste en belangrijkste stappen is in het succesvol maken van BI.” Daarnaast bleek uit de grote vraag om aanvullende kennis vanuit financiële afdelingen in het onderzoek, dat finance nog steeds het hart van de BI-omgeving is.“Het marktonderzoek bevestigt onze visie dat er in BI-trajecten nog veel winst te behalen valt nadat de BI-systemen live zijn gegaan. BI wordt vaak geïntroduceerd om één versie van de waarheid te krijgen, maar in de praktijk komen bedrijven vaak niet verder dan het verzamelen van informatie en het maken van rapportages. Informatie wordt pas intelligence als die informatie strategisch inzicht verschaft. Er is dus nog voldoende ruimte om BI in Nederland succesvoller te maken. Als marktleider voelen we ons hiervoor verantwoordelijk en wij pakken deze handschoen dan ook zeer zeker op,” aldus het persbericht.Bron: Kadenza.

Company:

Kadenza

Partners