Onderzoek geeft inzicht in welke kennis het organisaties ontbreekt om BI succesvoller te maken.
Kadenza presenteert de resultaten van het marktonderzoek dat werd uitgevoerd onder 600 initiatiefnemers en gebruikers van Business Intelligence (BI). Doel van het marktonderzoek was te achterhalen hoe organisaties geholpen kunnen worden om BI-projecten succesvoller te maken en in het bijzonder te inventariseren aan welke kennis het organisaties ontbreekt, die nodig is voor de optimale benutting van BI. De respons was hoog, 57 procent. Het onderzoeksrapport is vanaf vandaag beschikbaar.Uit de resultaten blijkt dat 90 procent van de respondenten aanvullende kennis rond BI waardevol vindt voor de eigen organisatie. Als middel om dit te bereiken is vooral behoefte aan kennisdeling met andere gebruikers. Erik Leene, directeur van Kadenza zegt in het persbericht: “De helft van de respondenten gaf aan dat ze kennis nodig hebben over hoe alignment binnen de organisatie bereikt kan worden. Dit is opmerkelijk, omdat het bereiken van alignment in de doelstellingen één van de eerste en belangrijkste stappen is in het succesvol maken van BI.” Daarnaast bleek uit de grote vraag om aanvullende kennis vanuit financiële afdelingen in het onderzoek, dat finance nog steeds het hart van de BI-omgeving is.“Het marktonderzoek bevestigt onze visie dat er in BI-trajecten nog veel winst te behalen valt nadat de BI-systemen live zijn gegaan. BI wordt vaak geïntroduceerd om één versie van de waarheid te krijgen, maar in de praktijk komen bedrijven vaak niet verder dan het verzamelen van informatie en het maken van rapportages. Informatie wordt pas intelligence als die informatie strategisch inzicht verschaft. Er is dus nog voldoende ruimte om BI in Nederland succesvoller te maken. Als marktleider voelen we ons hiervoor verantwoordelijk en wij pakken deze handschoen dan ook zeer zeker op,” aldus het persbericht.Bron: Kadenza.24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
Deel dit bericht