Verzekeraar analyseert houding en gedrag van klanten met software van IBM/SPSS.
Wereldwijd verzekeraar RSA (voorheen Royal & SunAlliance) zet predictive analytics-software van SPSS, an IBM Company, in om klanttevredenheid en -behoud te vergroten door gebruik te maken van slimmer informatiemanagement. RSA gebruikt IBM SPSS Data Collection voor het verzamelen en analyseren van prospect- en klantfeedback. De technologie maakt het voor RSA mogelijk om gedetailleerde informatie te verzamelen over attitudes, meningen en voorkeuren van klanten, ongeacht hun herkomst, taal of communicatiekanaal, tijdens de verschillende fasen in hun levenscyclus. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om te bepalen wat de belangrijkste factoren zijn voor klanttevredenheid, zoals bijvoorbeeld de mate van voldoening na het eerste telefonische contact en de toegang tot een helpdesk. Op deze manier wordt de klantervaring verbeterd en kunnen producten op maat worden aangeboden. “In het huidige economisch klimaat vormen klanttevredenheid en -behoud de hoogste prioriteit voor ons”, zegt Nigel Bowman, Head of Customer Experience bij RSA. “Deze technologie is cruciaal geweest bij het meten van de service aan klanten en biedt een diepgaand inzicht in gedrag en intenties. Dit helpt ons bij het verbeteren van onze bedrijfsprocessen.” “Vandaag de dag moeten managers zich meer baseren op feiten en dus niet alleen afgaan op hun intuïtie”, zegt Jaap Vink, senior principal bij SPSS Benelux. “Met predictive analytics-software is het mogelijk om patronen te ontdekken in grote hoeveelheden gegevens, waardoor belangrijke inzichten worden verkregen en een nieuw intelligentieniveau kan worden bereikt. Door de inzet van predictive analytics kunnen organisaties hun werkwijze veranderen, waardoor ze slimmer kunnen concurreren.” Bron: SPSS24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
23 mei 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze i...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
Deel dit bericht