26-02-2010

SAS Text Analytics haalt nieuwe inzichten uit grote hoeveelheden data

Deel dit bericht

Oplossingen maken kansen en risico’s uit social media en klantonderzoeken zichtbaar.

SAS, specialist op het gebied van business analytics software en dienstverlening, bundelt een verzameling oplossingen om informatie uit ongestructureerde data te genereren: SAS Text Analytics. Deze complete oplossing maakt het eenvoudiger relevante informatie te filteren uit de groeiende hoeveelheid data uit bijvoorbeeld sociale netwerken, klantenquêtes, call center-gesprekken en verkoopinformatie.De text analytics-oplossingen van SAS interpreteren en structureren informatie, zodat patronen, sentimenten en relaties worden blootgelegd. Met dit inzicht kunnen ontwikkelingen in klant- en koopgedrag en sentimenten over producten of diensten worden bepaald. Op basis daarvan kunnen vervolgens betere beslissingen worden genomen over klant- en productbeleid. De SAS Text Analytics-oplossingen sluiten goed aan op de ontwikkelingen in de markt en bevestigen de leidende positie die SAS, volgens analisten Forrester en Gartner, inneemt op het gebied van voorspellende analyse- en datamining-oplossingen.Het SAS Text Analytics-portfolio bestaat uit verschillende oplossingen. Zo past SAS Enterprise Content Categorization natural language processing en advanced linguistic-technieken toe om tekstinhoud in verschillende talen automatisch te categoriseren. Het ontleedt en analyseert informatie over bedrijven, klanten, feiten en gebeurtenissen uit grote hoeveelheden documenten en haalt hieruit de relevante input als basis voor betere processen.Als onderdeel van de SAS Text Analytics-suite helpt SAS Sentiment Analysis onderscheid te maken tussen positieve en negatieve meningen en evaluaties en emoties in digitale content als blogs, tweets en websites en interne bronnen als e-mails en klantvragen.SAS Text Miner zorgt door het integreren van gestructureerde data-analyse met ongestructureerde tekst voor voorspellende modellen die waardevolle inzichten opleveren voor gedegen beslissingen. Het automatiseren van tekstonderzoek, het integreren van interactieve rapportages en het leveren voorspellende analyses, helpen organisaties toekomstige trends te begrijpen en efficiënter in te spelen op kansen.Tenslotte creëert SAS Ontology Management consistente en gecentraliseerde metadata in verzamelingen bestanden en tekstbronnen zodat zoekmachines overeenkomende concepten kunnen identificeren. Dit levert antwoorden op complexe vragen op, zelfs als deze antwoorden niet expliciet in de tekst worden gegeven.Bron: www.sas.com/nl.

Company:

SAS

Partners