Autoverhuurmaatschappij verhoogt inkomsten en vergroot ROI van marketingcampagnes.
SPSS, an IBM Company, meldt dat Avis Europe door de inzet van IBM SPSS predictive analytics-software zijn e-mailmarketingcampagnes en klantinteracties aanzienlijk heeft verbeterd en de marketingkosten met 50 procent heeft teruggebracht. Dankzij de analyse van klantgegevens krijgt Avis Europe een beter inzicht in klantvoorkeuren. Hierdoor is de autoverhuurmaatschappij in staat om gepersonaliseerde content te bieden in de ruim 18 miljoen e-mailmarketingaanbiedingen die per jaar worden gedaan. Door de content toe te spitsen op basis van het klikgedrag in e-mails, het transactiegedrag en de voorkeuren van klanten, kan Avis Europe interesses beter voorspellen, klantbehoud verbeteren en uiteindelijk het aantal verhuurde auto’s vergroten. Avis Europe zet IBM SPSS predictive analytics-software in om klantprofielen te ontwikkelen en zijn klantgegevens beter te segmenteren. Met de software kan Avis gerichte en kostenefficiënte e-mailmarketingcampagnes creëren en het klantverloop terugdringen doordat het nu relevantere contacten heeft met zijn klanten en prospects binnen Europa. Avis Europe kijkt naar de historie van klikgedrag in e-mails en naar transactiegedrag van klanten. Op deze manier kan iedere e-mail gepersonaliseerd worden op basis van het segment waartoe de klant behoort. Zo krijgen mannen tussen de 25 en 35 in de zomermaanden bijvoorbeeld vaker aanbiedingen om een cabriolet te huren. Een ander voorbeeld is het loyaliteitsprogramma voor ‘Avis Preferred Customers’. Dit houdt in dat de klant binnen drie minuten na aankomst bij een Avis-kantoor de autosleutels in handen heeft. Een snelle dienstverlening is van groot belang als het gaat om loyaliteit en klantbehoud. Op basis van klik- en transactiegedrag benadert Avis nu non-preferred klanten met aanbiedingen voor deelname aan het loyaliteitsprogramma. “De mogelijkheid om de voortdurend veranderende behoeften en activiteiten van klanten te signaleren en voor te blijven is van groot belang voor de concurrentiepositie van Avis”, aldus Chris Parker, direct analytics specialist bij Avis Europe. “Dit is één van de grootste voordelen die IBM SPSS predictive analytics-software ons biedt. Met de huidige klantsegmentatie kunnen we via e-mail in contact blijven met onze uitgebreide klantendatabase, echter met alle voordelen van een één-op-één relatie. We hebben nu een veel duidelijker beeld van iedere individuele klant.” “Te vaak hanteren organisaties een massabenadering als het gaat om e-mailmarketing”, zegt Leo Lans, IBM SPSS Benelux Country Manager. “Avis’ focus op klantanalyse laat zien dat significante financiële voordelen kunnen worden behaald wanneer activiteiten worden aangepast aan verschillende klantgroepen met behulp van predictive analytics - vooral in een tijd waarin iedere euro telt.”Bron: IBM SPSS.7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht