Autoverhuurmaatschappij verhoogt inkomsten en vergroot ROI van marketingcampagnes.
SPSS, an IBM Company, meldt dat Avis Europe door de inzet van IBM SPSS predictive analytics-software zijn e-mailmarketingcampagnes en klantinteracties aanzienlijk heeft verbeterd en de marketingkosten met 50 procent heeft teruggebracht. Dankzij de analyse van klantgegevens krijgt Avis Europe een beter inzicht in klantvoorkeuren. Hierdoor is de autoverhuurmaatschappij in staat om gepersonaliseerde content te bieden in de ruim 18 miljoen e-mailmarketingaanbiedingen die per jaar worden gedaan. Door de content toe te spitsen op basis van het klikgedrag in e-mails, het transactiegedrag en de voorkeuren van klanten, kan Avis Europe interesses beter voorspellen, klantbehoud verbeteren en uiteindelijk het aantal verhuurde auto’s vergroten. Avis Europe zet IBM SPSS predictive analytics-software in om klantprofielen te ontwikkelen en zijn klantgegevens beter te segmenteren. Met de software kan Avis gerichte en kostenefficiënte e-mailmarketingcampagnes creëren en het klantverloop terugdringen doordat het nu relevantere contacten heeft met zijn klanten en prospects binnen Europa. Avis Europe kijkt naar de historie van klikgedrag in e-mails en naar transactiegedrag van klanten. Op deze manier kan iedere e-mail gepersonaliseerd worden op basis van het segment waartoe de klant behoort. Zo krijgen mannen tussen de 25 en 35 in de zomermaanden bijvoorbeeld vaker aanbiedingen om een cabriolet te huren. Een ander voorbeeld is het loyaliteitsprogramma voor ‘Avis Preferred Customers’. Dit houdt in dat de klant binnen drie minuten na aankomst bij een Avis-kantoor de autosleutels in handen heeft. Een snelle dienstverlening is van groot belang als het gaat om loyaliteit en klantbehoud. Op basis van klik- en transactiegedrag benadert Avis nu non-preferred klanten met aanbiedingen voor deelname aan het loyaliteitsprogramma. “De mogelijkheid om de voortdurend veranderende behoeften en activiteiten van klanten te signaleren en voor te blijven is van groot belang voor de concurrentiepositie van Avis”, aldus Chris Parker, direct analytics specialist bij Avis Europe. “Dit is één van de grootste voordelen die IBM SPSS predictive analytics-software ons biedt. Met de huidige klantsegmentatie kunnen we via e-mail in contact blijven met onze uitgebreide klantendatabase, echter met alle voordelen van een één-op-één relatie. We hebben nu een veel duidelijker beeld van iedere individuele klant.” “Te vaak hanteren organisaties een massabenadering als het gaat om e-mailmarketing”, zegt Leo Lans, IBM SPSS Benelux Country Manager. “Avis’ focus op klantanalyse laat zien dat significante financiële voordelen kunnen worden behaald wanneer activiteiten worden aangepast aan verschillende klantgroepen met behulp van predictive analytics - vooral in een tijd waarin iedere euro telt.”Bron: IBM SPSS.7 - 9 juni 2023Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
12 t/m 14 juni 2023Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
21 - 23 juni 2023 (3 ochtenden online)Praktisch seminar met Barry Devlin over Data Mesh, -Fabric en -Lakehouse Data fabric, data mesh en data lakehouse bieden verschillende technologische oplossingen voor digitale transformatie. Inzicht in deze benad...
9 oktoberPraktische dag met internationaal gerenommeerde trainer Keith McCormick over automated machine learning en explainable AI. This one-day workshop explores how data teams can leverage automated machine learning and which phases of the machine ...
10 en 11 oktober 2023 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoor...
12 oktober 2023 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heron...
31 oktober 2023 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromin...
6 t/m 8 november 2023 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Manag...
Deel dit bericht