Communications Solutions Product of the Year Award van TCM erkenning voor uitstekende innovatie.
SAS heeft de prestigieuze Communications Solutions Product of the Year Award van Technology Marketing Corporation (TMC) gewonnen voor zijn Sentiment Analysis-software. Deze software geeft helder en diepgaand inzicht in meningen van klanten en concurrenten wat tot op heden niet mogelijk was. De SAS Sentiment Analysis lokaliseert en filtert relevante informatie uit de groeiende hoeveelheid data, onder meer afkomstig uit sociale netwerken, interne servers en newsfeeds. Het herkent sentimenten, beoordelingen en emoties in allerlei bronnen als blogs, tweets en websites, maar ook binnen interne bronnen als e-mails en klantvragen. Voor vele bedrijven nu nog steeds een black box.SAS’ hybride aanpak combineert krachtige statistische technieken met linguïstische regels waardoor de resultaten nauwkeurig zijn. Het vat de sentimenten samen, het signaleert trends en het creëert grafische rapportages die de betreffende sentimenten van consumenten, partners, werknemers en concurrenten real-time blootlegt. Met dit inzicht kunnen ontwikkelingen in klant- en koopgedrag en meningen over producten of diensten worden bepaald. De informatie is zichtbaar via corporate portals en ondersteunt beslissers met het evalueren van trends, het voorspellen van resultaten, het minimaliseren van risico’s en met het adequaat inspelen op kansen."SAS heeft het tijdrovende proces van het lezen van individuele documenten en het handmatig filteren van relevante informatie geautomatiseerd”, zegt Erik Sol, Business Unit Manager Customer Intelligence bij SAS Nederland. "Ons geïntegreerde analytics raamwerk biedt organisaties inzicht. We helpen hen door waarde (informatie) uit de enorme hoeveelheid gegevens te halen. Dit geeft organisaties de gelegenheid beter in te spelen op gedrag van hun klanten.”SAS Sentiment Analysis is opgenomen in de SAS Text Analytics-suite. Deze complete oplossing helpt organisaties inzicht te krijgen in data, dit te koppelen aan de juiste persoon of plaats, en de informatie vervolgens te verstrekken aan beslissers zodat de juiste beslissingen worden genomen over klant- en productbeleid. Of het nou gaat om het beantwoorden van complexe vragen, het bieden van de juiste inhoud aan interne of externe doelgroepen, of het voorspellen welke actie of welk kanaal het grootste effect heeft op sentimenten, de SAS Text Analytics biedt real-time verwerkingsnelheden voor grote hoeveelheden tekst.De SAS Text Analytics-oplossingen zijn onderdeel van het SAS Business Analytics Framework en worden bovendien ondersteund met uitgebreide training en support zodat klanten het maximale halen uit hun investering.Bron: SAS.28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value t...
9 april 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van E...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
Deel dit bericht