05-11-2010

Teradata en Information Builders bieden samen dwh-oplossing en predictive analytics

Deel dit bericht

Teradata en MicroStrategy lanceren nieuwe multi-channel klantanalyse-oplossing voor banken.

Information Builders is een samenwerkingsverband aangegaan met Teradata. Met de samenwerking willen de organisaties data warehousing binnen Teradata’s Platform-serie stroomlijnen, ter optimalisatie van het Data Mart en Data Warehouse Appliance-aanbod in combinatie met het Information Builders WebFOCUS-platform. Met het gezamenlijke aanbod hebben klanten toegang tot alle benodigde software voor een volledige data warehousing- en rapportage-oplossing.Om tegemoet te komen aan de groeiende vraag van bedrijven naar predictive modeling en scoring heeft Information Builders RStat gelanceerd. Deze update van het BI-platform maakt het mogelijk om te modeleren in de R-programmeertaal. RStat stelt ontwikkelaars in staat om met dezelfde tools te werken bij het ontwikkelen van zowel de modellen als de applicaties die kunnen worden aangeboden aan iedere werknemer binnen de organisatie. Dit dankzij de integratie met Developer Studio en de toevoeging van een eenvoudige gebruikersinterface.Als onderdeel van de samenwerking met Teradata heeft Information Builders de predictive analytics-mogelijkheden uitgebreid om Teradata te voorzien van een R-oplossing. De oplossing combineert business intelligence, performance management, data-integriteit en advanced analytics. De WebFOCUS BI-infrastructuur maakt het voor bedrijven eenvoudiger om scoring-oplossingen in te zetten die transformeren, modelleren, evalueren en predictive analytics mogelijk maken. Hiermee krijgen bedrijven een volledig inzicht in hun bedrijfsvoering. Verder maakt de samenwerking in-database scoring mogelijk, waardoor WebFOCUS-modellen snel en efficiënt binnen Teradata’s database kunnen draaien. MicroStrategy en Teradata hebben aangekondigd dat zij gaan samenwerken om een nieuwe multi-channel Klant Analyse oplossing voor het bankwezen te bieden.De klant analyse oplossing integreert klant ervaringen over een breed scala van bank-klant contactmomenten in een gemakkelijk te gebruiken informatie dashboard. Het traject dat een klant aflegt van het bekijken van een financieel product of dienst op de website van de bank, het inwinnen van informatie bij een bank filiaal, tot het maken van een transactie via de telefoon kan belangrijke informatie verstrekken vanuit een marketing, sales, customer care en de winstgevendheid perspectief. Met gedetailleerde inzichten in klantgedrag en voorkeuren, kunnen banken analytisch-gebaseerde beslissingen maken om bijvoorbeeld marketing campagnes te verbeteren, het lanceren van nieuwe producten, verbetering van klantenservice-programma's en uiteindelijk het behouden en uitbouwen van klantrelaties.Teradata's platform en oplossingen, met name Teradata’s geïntegreerde Web Intelligence en Teradata Relationship Manager, bieden de database-gestuurde omgeving die nodig is om grote hoeveelheden data te integreren en te analyseren die afkomstig zijn van bancaire klant contactmomenten. Door de toevoeging van krachtige BI-platform van MicroStrategy en informatie-rijke dashboards in de oplossing, kunnen de banken gemakkelijk klantinformatie bekijken en analyseren om tijdig besluiten te kunnen nemen om business performance te verbeteren. MicroStrategy biedt een uitgebreide bibliotheek van data visualisatie tools en selector controles om data-exploratie verder te verbeteren.Bron: Information Builders , Teradata en MicroStrategy .

Partners