29-11-2010

SAS introduceert Managed Services

Deel dit bericht

Nieuwe dienstverlening op het gebied van business analytics 'ontzorgt' klanten.

SAS gaat het aanbod aan Managed Services verder uitbreiden en profileren. De business analytics toepassingen van SAS geven organisaties van uiteenlopend karakter en omvang sinds jaar en dag inzichten voor bedrijfskritische beslissingen. Hiernaast zijn SAS Managed Services geïntroduceerd zodat gebruikers zich kunnen concentreren op het maximale rendement van de business analytics oplossing, zonder zich te hoeven bekommeren op het technologisch operationeel houden ervan. Bij kleinere en middelgrote ondernemingen is voor specialistische toepassingen vaak niet altijd deskundig personeel beschikbaar om continuïteit en ondersteuning te borgen.Gerard Boerrigter, Directeur Professional Services bij SAS Nederland: "Bij SAS vinden we dat onze verantwoordelijkheid niet ophoudt bij de levering en implementatie van de software. Het is voor ons van groot belang dat een klant de maximale waarde uit zijn software haalt. We zien dat veel organisaties wel met business analytics willen beginnen, maar aarzelen, omdat ze niet over de juiste in-house resources beschikken om een SAS-omgeving adequaat te ondersteunen. Door SAS-expertise nu als managed service af te nemen, kunnen zij heel geleidelijk en tegen lage kosten starten met het gebruik van business analytics, zonder enig risico of hoge investeringsdrempel.”Johan Oudejans, Programma Manager BI van ING Lease & Factoring: "Omdat het up-to-date houden van onze SAS oplossing geen hoge frequentie heeft, kunnen onze eigen technisch beheerders moeilijk ervaring opdoen. De benodigde preventieve beheertaken zijn echter van dien aard dat hiervoor wel ervaring nodig is. Door het nu bij SAS onder te brengen wordt het risico van een foutieve installatie en dus optredende verstoringen sterk verkleind. Inmiddels is de procedure in juni 2010 voor de eerste maal met succes uitgevoerd."SAS’ Managed Services is geen Software-as-a-Service (SAAS), aangezien de klant wel de softwarelicentie afneemt en controle houdt over de eigen data. Het voordeel is dat organisaties geen kosten behoeven te maken voor het opleiden van medewerkers voor beheer en ondersteuning. Naast lagere kosten voor onder meer beheer, heeft de klant ook het voordeel dat hij altijd over de meest actuele versies van de software beschikt, zonder dat de IT-afdeling te maken heeft met migratieproblemen of licentiebeheer. Doordat upgrades eenvoudiger zijn en door SAS verzorgd worden, beschikt de klant op elk moment over de meest recente versie en functionaliteit. Dit garandeert maximale productiviteit van de analisten en kwaliteit van de rapportages. Daarnaast biedt SAS de klant nu één aanspreekpunt voor problemen en verzoeken.Bron: SAS.

Company:

SAS

Partners