09-05-2011

Groupon kiest MicroStrategy

Deel dit bericht

BI-platform is gekozen vanwege de goede integratie met Groupon's ‘LeadingEdge Technology Infrastructure’ van Hadoop, Cloudera en Vertica.

Groupon heeft MicroStrategy heeft gekozen om helder inzicht in het koopgedrag en gegevens van klanten te verkrijgen. Groupon is de site waar dagelijks enorme kortingen worden gegeven aan 70 miljoen abonnees in meer dan 500 markten over de hele wereld.

Groupon is een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld en heeft tot op de dag vandaag meer dan 28 miljoen ‘Groupons’ verkocht. MicroStrategy levert een geïntegreerd rapportage platform aan Groupon om zakelijke prestaties en klantgegevens te analyseren. Groupon medewerkers kunnen vertrouwen op intuïtieve, gebruiksvriendelijke rapporten en dashboards van MicroStrategy voor een grotere transparantie in het bedrijf. MicroStrategy dashboards kunnen grote datavolumes op een zeer visuele en interactieve manier weergeven voor een betrouwbare en tijdige besluitvorming.

Groupon maakt gebruik van MicroStrategy om de dagelijkse deals/aanbiedingen te analyseren en meer inzicht te krijgen in het gedrag van consumenten. Dit gebeurt door middel van onderzoek naar het soort goederen en diensten dat wordt aangeschaft, de aangeboden kortingen en locatie- en koperdemografie. De op MicroStrategy gebaseerde rapporten en dashboards geven Groupon inzicht in de verschillende trends die kunnen helpen bij het verbeteren van haar prestaties.
Groupon kan nu namelijk haar gepersonaliseerde aanbiedingen optimaliseren. Daarnaast maakt Groupon ook gebruik van MicroStrategy om de doeltreffendheid van haar reclame-uitgaven te analyseren en evalueren.
Groupon vertrouwt op zijn toonaangevende data-infrastructuur, waaronder Hadoop en een cloud BI architectuur, om gegevens snel aan te leveren. Ondertussen kunnen nog steeds grote hoeveelheden gegevens worden beheerd. MicroStrategy's vermogen om deze technologieën in te zetten stelt Groupon in staat om snel en betrouwbaar data inzichten aan te leveren binnen het bedrijf.

‘ Voor ons als e-commerce bedrijf is data van levensbelang. Het vermogen om grote hoeveeheden data te analyseren is essentieel voor het nemen van slimme beslissingen die invloed hebben op ons bedrijf, onze abonnees, en handelaren’, zegt Mark Johnson, Chief Data Officer bij Groupon. ‘MicroStrategy was een logische keuze, omdat het zo goed is afgestemd op de andere technologieën die we gebruiken en vertrouwen, waaronder Hadoop, Cloudera en Vertica. MicroStrategy heeft daarnaast een goede reputatie als het rapportage platform bij uitstek voor veel van de grootste tech bedrijven in de Silicon Valley.’

‘MicroStrategy is al ruim 20 jaar toonaangevend op het gebied van grootschalige data-toegang, en onze klanten hebben een aantal van de grootste en meest geavanceerde BI-implementaties in de industrie’, zegt Sanju Bansal, MicroStrategy’s Chief Operating Officer. ‘Ons platform levert snelle query’s en ongekend hoge prestaties voor de meest data-intensieve BI applicaties en integreert naadloos met de opkomende data management-technologieën.’

Bron: MicroStrategy

 

Partners