Analytics van SAS zet inzichten uit big data om in zakelijke kansen en concrete acties voor groei.
SAS, specialist op het gebied van business analytics, maakt het mogelijk om Big Data om te zetten in waardevolle inzichten met een combinatie van vereenvoudigd data management en meer analysekracht. Met Big Analytics van SAS kunnen bedrijven grote hoeveelheden en verschillende type gegevens, uit zowel gestructureerde als ongestructureerde bronnen, met hoge snelheid analyseren. De analysekracht komt voort uit ontwikkelingen in onder andere snellere algoritmen en SAS In-Database-technologie en In-Memory Analytics-technologie. SAS is volgens IDC al veertien opeenvolgende jaren de grootste aanbieder van geavanceerde analytics en investeert jaarlijks 24 procent van haar omzet in R&D.
Met ‘Big Analytics’ wordt snelle besluitvorming binnen belangrijke processen mogelijk, zoals het direct anticiperen op fraudegedrag en het ter plekke signaleren van cross-selling mogelijkheden door een diepte-inzicht in klantgedrag.
"SAS is al 35 jaar de standaard in analytics", zegt Karel Kinders, Managing Director van SAS Nederland. "De huidige oplossingen voor big data in de markt zijn vooral gericht op het omgaan met grote hoeveelheden data, maar niet op het analyseren ervan. Big data kan niet alleen een uitdaging zijn, maar moet juist kansen bieden voor innovatie en het behouden van een sterke concurrentiepositie. Door de kansen zichtbaar te maken en de juiste actie te nemen creĆ«ert SAS waarde uit deze grote hoeveelheden data. Terwijl andere leveranciers analytics-mogelijkheden toevoegen door bedrijven over te nemen, investeert SAS ieder jaar meer dan 20 procent van de inkomsten in eigen R&D om innovatie blijvend te garanderen.”
Organisaties krijgen te maken met steeds grotere datavolumes, maar ook een grotere diversiteit aan gegevens. Dit komt omdat niet alleen interne informatiebronnen beschikbaar zijn, maar ook relevante externe bronnen zoals social media, multimedia, email en mobiele gegevens. De combinatie van vereenvoudigd datamanagement en grotere analysekracht van SAS helpt organisaties bij het combineren en het analyseren van deze enorme hoeveelheden gestructureerde en ongestructureerde informatie.
De software is onder meer geschikt voor retailers die prijzen willen optimaliseren voor duizenden producten, gezondheidsinstellingen die willen achterhalen welke behandelingen het meest effectief zijn, of overheidsinstanties die fraude willen bestrijden. SAS helpt deze organisaties de echte waarde te halen uit big data met big analytics en datamanagement om verborgen inzichten boven tafel te krijgen en betere beslissingen te kunnen nemen.
Een van de klanten die de uitdaging van big data heeft omgezet in kansen, is Expedia, het grootste online reisbureau ter wereld. "Expedia traceert en meet alle gegevens", zegt Joe Megibow, VP of Mobile and e-Commerce Optimization voor Expedia. "We vertrouwen volledig op SAS als het gaat om het analyseren van onze grote hoeveelheden data. SAS predictive analytics en data mining analyseren bijna 200 terabytes aan klant- en klikinformatie in ons datawarehouse. Klanten hebben een reden nodig om zaken te blijven doen met Expedia. Analyse van gegevens geeft ons de benodigde inzichten om klanten meerwaarde te bieden en gebruiksgemak. Hierdoor wordt de loyaliteit van klanten verhoogd wat resulteert in meer boekingen en dus omzet."
Bron: SAS
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht