14-09-2011

QlikTech lanceert Salesforce Chatter integratie voor het QlikView Business Discovery platform

Deel dit bericht

Optimale samenwerking wordt mogelijk door de combinatie van sociale conversatie met business discovery apps.

QlikTech, specialist in Business Discovery – user-driven Business Intelligence, heeft het QlikView Business Discovery platform uitgebreid met Chatter Connect. Gebruikers kunnen Salesforce Chatter inzetten om in werkgroepen en teams samen te werken en informatie te delen met en over hun QlikView apps. Deze samensmelting illustreert het open karakter van het QlikView Business Discovery platform en laat zien dat een naadloze integratie met andere toonaangevende zakelijke software mogelijk is.

“De QlikView-Chatter integratie geeft zakelijke gebruikers de mogelijkheid om echt samen te werken rond data-gedreven beslissingen”, legt Anthony Deighton, Senior VP Products bij QlikTech uit. “Dit opent deuren naar social BI voor een hele nieuwe groep gebruikers. QlikView-gebruikers profiteren immers van de samenwerkingsmogelijkheden die Chatter biedt en gebruikers kunnen in Chatter zien welke inzichten ontdekt worden in QlikView. Deze integratie biedt kortweg het beste van twee werelden.”

Bedrijven die gebruik maken van QlikView en Salesforce Chatter kunnen samenwerken aan data-analyses door onder andere chatterfeeds en commentaar op te nemen in QlikView apps en dashboards. Dit alles gebeurt in een vertrouwde en veilige omgeving. Ze kunnen deelnemen aan discussies over de data, inzichten delen en tenslotte uitkomen op een gezamenlijk genomen beslissing. Chatter helpt bij het opbouwen van een context rondom de data en maakt een blijvend document aan van de factoren die belangrijk waren voor de uiteindelijke beslissing. Chatter stuurt ook belangrijke updates aan QlikView-gebruikers, zodat ze snel kunnen reageren op vragen en deel kunnen nemen aan gesprekken.

“Het ‘Chatterizen’ van apps laat zien hoe toonaangevende, onafhankelijke softwareleveranciers door middel van innovatie steeds meer vorm weten te geven aan ‘de sociale onderneming’”, aldus Kendall Collins, Senior VP en General Manager Chatter bij salesforce.com. "De integratie van Chatter Connect maakt het mogelijk direct samen te werken en commentaar te geven in QlikView via Chatter. Dit verbetert het totale besluitvormingsproces en zorgt ervoor dat mensen ook op de werkvloer snel tot de beste ideeën te komen."

De QlikView-Chatter integratie werd ontworpen in samenwerking met Centerstance, een leverancier van geavanceerde, innovatieve cloud computing diensten en oplossingen gericht op alle lagen van het cloud-model: Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) en Software as a Service (SaaS).

Een video van de applicatie is te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=9Gg8OEScvbg

Bron: www.qlikview.com
 

Company:

QlikTech

Partners