06-12-2011

SAS ziet sterke groei datamanagement-oplossingen

Deel dit bericht

Organisaties zijn op zoek naar meerwaarde uit data. Met de groeiende hoeveelheid data neemt ook de behoefte toe van organisaties aan instrumenten om de maximale waarde uit deze data te halen. Dit heeft in 2011 geleid tot ruim 18% meer omzet voor de SAS datamanagement-oplossingen.

SAS zag al in een vroeg stadium, begin 2000, dat datamanagement en datakwaliteit essentieel zijn om met behulp van business analytics maximale waarde te creëren. Om die reden ook heeft SAS in 2000 DataFlux overgenomen, specialist op het gebied van datakwaliteit en -management. De twee organisaties zijn inmiddels sterk geïntegreerd en werken nauw samen om tegemoet te komen aan de vraag naar datamanagement-oplossingen.
De wereldwijde vraag naar zulke toepassingen groeit snel. Tegelijkertijd zijn organisaties op zoek naar een meer holistische benadering van business analytics. Onder de nieuwe SAS datamanagement-klanten in 2011 zijn organisaties als De Nederlandsche Bank, Accident Compensation Corporation (New Zealand), Blue Cross Blue Shield of Rhode Island, FedEx Corporate Services  en Michigan Department of Education.
Recent 'Big Data' onderzoek door de Economist Intelligence Unit toont daarbij ook aan dat organisaties met een strategisch  datamanagement plan hun concurrenten duidelijk verslaan.
Voor het gehele bericht, zie: http://www.sas.com/news/preleases/dm-momentum.html
Bron: www.sas.com/nl

Company:

SAS

Partners