29-09-2015

Adobe brengt creativiteit naar Adobe Analytics

Deel dit bericht

Adobe introduceert Analysis Workspace, een nieuwe manier voor ondernemingen om marketingdata te analyseren, delen en benutten via Adobe Analytics. Analysis Workspace is geïnspireerd door Adobe’s creatieve oplossingen en verandert de manier waarop data wordt georganiseerd en gevisualiseerd binnen organisaties. Analisten zijn nu in staat om de weergave van gegevens aan te passen om mooi afgewerkte analyses te creëren die vervolgens kunnen worden gedeeld met diegenen die data nodig hebben om zakelijke beslissingen te nemen. Gebruikers van Analysis Workspace kunnen onbegrensd hun ‘analytics creativiteit’ gebruiken bij het bestuderen van data om zo meer inzicht te krijgen en aan te sturen op activatie. 

  • Eenvoudige, op Photoshop geïnspireerde workflows: in de nieuwe Analysis Workspace kunnen gebruikers eenvoudig en snel bruikbare rapporten maken en delen. Geïnspireerd op tools als Photoshop en Elements, biedt Analysis Workspace gebruikers de mogelijkheid om via drag and drop dimensies, statistieken en segmenten toe te voegen aan een flexibel data ‘canvas’. Het manipuleren van complexe datasets en het delen van ‘curated’ workspaces is zeer intuïtief en er is geen dure training voor nodig. 
  • Intuïtieve datavisualisatie: het bekijken van data in begrijpelijke en eenvoudige visuals (op basis van de voorkeur van de gebruiker) is even belangrijk als het bouwen van de workspaces. Of het nu een staaf- of cirkeldiagram is, visualisatie is een belangrijk onderdeel van het analyse- en rapportageproces. Het helpt gebruikers om informatie snel te kunnen interpreteren. Nieuwe data wordt direct gevisualiseerd op basis van drag and drop van relevante componenten. Datasets, groot of klein, worden onmiddellijk gerenderd en zijn eenvoudig aan te passen. Hiermee wordt het mogelijk om direct het formaat aan te passen, bestandsnamen te wijzigen en te wisselen tussen verschillende tabel- en grafieksoorten. 
  •   Krachtig, flexibel en snel: Analysis Workspace stelt gebruikers in staat om op nieuwe manieren geanalyseerde data te vergelijken. Voor het eerst zijn hierbij krachtige opties als anomaliedetectie, contributie-analyse, statistieken en een nieuwe cohort-analyse tool toegevoegd. Op basis van de ervaring met tools voor creatieve professionals maakt Adobe wat complex is eenvoudig met nieuwe tools voor het creëren en begrijpen van datasets die bestaan uit honderden dimensies en statistieken, duizenden segmenten en miljoenen datacombinaties. 

“Onze unieke ervaring met het ontwikkelen van creatieve tools en krachtige workflows stelt ons in staat om data-analyse te vernieuwen”, stelt Jeff Allen, senior director Product Marketing van Adobe Analytics. “Deze nieuwe benadering maakt zeer complexe datasets toegankelijk voor bredere groep mensen binnen de organisatie. Wanneer gebruikers hun zinvolle nieuwe inzichten delen, kunnen de ontvangers de grafieken nog eenvoudig bewerken als dit wenselijk is.”                    

Tags:

Analytics

Company:

Adobe

Partners