Pegasystems Inc., de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties wereldwijd, is door Forrester Research in het nieuwe Forrester Wave™ rapport over Real-Time Interaction Management (RTIM) oplossingen, sterk gepositioneerd. Pegasystems scoort het hoogst in de categorie 'huidige aanbod' en wordt samen met Teradata als ‘leider’ benoemd.
In het rapport, The Forrester Wave™: Real-Time Interaction Management, Q3 2015 (1), beoordeelde Forrester 11 RTIM-leveranciers op 35 verschillende criteria. De analistenorganisatie definieert RTIM als: "Enterprise marketing technologie die via gewenst klantcontact een contextueel relevante beleving, nut en toegevoegde waarde kan bieden op het juiste moment binnen de customer lifecycle.’
Forrester stelt in het rapport: “Door de krachtige analytics te combineren met business rules management, heeft Pegasystems de ‘next-best-action’-mogelijkheden van het contact center uitgebreid naar verkoop-, service- en marketingkanalen.” Het rapport zegt verder: “Bevindingen vanuit de groeiende Pega Customer Decision Hub gebruikersgroep vertegenwoordigen de grootste RTIM-omgevingen binnen deze studie en geven positieve beoordelingen op het gebied van klantdatabeheer, recommendation engine functionaliteit en offerte-optimalisatie.”
Dit rapport volgt op eerdere erkenningen door industrie-analisten voor wat Pega beschouwt als zijn kenmerkende end-to-end customer relationship management (CRM) applicatie. Recentelijk werd Pega genoemd als een leider in de Forrester Research, The Forrester Wave™: CRM Suites for Large Organizations, Q1 2015 (2) en Gartner’s Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center 2015 (3); en werd opgenomen in Gartner’s Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management 2015 (4).
Pegasystems maakt gebruik van geavanceerde realtime analytics en business rules, die met voorspellend inzicht continu de context evalueren van elke klantinteractie. Vervolgens weegt het deze inzichten af tegen de zakelijke doelen om met de meest relevante actie, aanbieding, content en kanaal te komen. Deze Next-Best-Action-aanpak stelt bedrijven in staat om klanten te benaderen met de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal. Dit resulteert in betere merkbeleving en betere lifetime value voor iedere klant.
“Bedrijven kunnen, in onze hyper-connected wereld, niet meer terugvallen op statische marketingcampagnes, suffe klantenservicescripts of klassieke verkooppraatjes,” aldus Alan Trefler, Founder and CEO van Pegasystems. “Klanten verwachten inlevingsvermogen dat weerspiegelt wat ze op dat moment zien, voelen en doen. Deze erkenning van Forrester bevestigt opnieuw onze overtuiging dat Pegasystems organisaties in staat stelt zich dynamisch aan te passen aan de behoeften van de klant voor nog meer merkentrouw en verhoging van de lifetime value.”
Voor meer informatie over Pegasystems Inc. klikt u hier.
Een kopie van het onderzoek kunt u hier opvragen.
1 Forrester Research: The Forrester Wave™: “Real-Time Interaction Management, Q3 2015,” Rusty Warner with Srividya Sridharan, Olivia French and Matthew Izzi, July 29, 2015
2 Forrester Research: The Forrester Wave™: “CRM Suites for Large Organizations, Q1 2015,” Kate Leggett, with Stephen Powers, Fraser Tibbetts, and Arelai Ephraim, March 25, 2015
3 Gartner, Inc., “Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center,” Michael Maoz, Jim Davies, April 27, 2015
4 Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management,” Adam Sarner, Julie Hopkins, Jennifer Polk, Mike McGuire, April 13, 2015
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht