26-10-2014

Bugaboo realiseert groei met QlikView

Deel dit bericht

Bugaboo, heeft gekozen voor het Business Discovery platform QlikView. Bugaboo International is een Nederlands designbedrijf, gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van mobiliteitsproducten en gekend om haar innovatieve en baanbrekende design van kinderwagens. Met de inzet van QlikView krijgt de business meer inzicht in informatie, zodat direct geanticipeerd kan worden op veranderingen in de markt. Gegevens van Creditmanagement, Sales en HR kunnen nu op hoog niveau geanalyseerd worden, waardoor Bugaboo ook in staat is benchmarks uit te voeren en interne processen te optimaliseren. Qlik partner 2Foqus ontwikkelde en implementeerde de dashboards.

Voorheen was alleen de IT-afdeling verantwoordelijk voor het opstellen van rapportages, dit zorgde voor veel vertraging. Afdelingen gingen daardoor zelf aan de slag met het verwerken van informatie in Excel, met een wildgroei aan informatie als gevolg. Daarnaast had de data geen onderlinge relatie meer, wat leidde tot een versnipperd datalandschap. De overstap naar QlikView heeft ervoor gezorgd dat Bugaboo data eenvoudig inzichtelijk kan maken, zonder dat de IT- afdeling eraan te pas hoeft te komen. Dankzij QlikView kan de organisatie snel sturen op realtime klant- en marktinformatie en hiervan eenvoudig rapportages maken. Dit inzicht in data helpt het verbeteren van Bugaboo’s processen. 

Rob van Dijk, System Development Supervisor bij Bugaboo: “We komen uit een situatie waar afdelingen steeds IT moesten inschakelen voor het ontwikkelen van rapportages. We zochten dan ook een oplossing die de data eenvoudig in kaart kon brengen en waarbij analyse kon worden overgelaten aan de business users. Er was al snel een sterke voorkeur voor QlikView. Het gemak, de snelheid en overzichtelijkheid van QlikView heeft ons definitief overstag doen gaan. We zetten QlikView nu twee maanden actief in op de afdelingen Sales, HR en Creditmanagement en hebben nu al een beter inzicht in onze informatie. De eerste cijfers en rapportages van de Sales afdeling hebben we zelfs al internationaal gedeeld. Daarnaast hebben we veel tijdswinst behaald door de afdelingen zelf verantwoordelijk te maken voor het maken van rapportages.”

Mikel Snijders, directeur van 2Foqus over de implementatie: “Business Intelligence heeft pas echt toegevoegde waarde als de business zelf aan de slag kan gaan met de data. Door deze te visualiseren, middels de door ons ontwikkelde dashboards, kan Bugaboo het verschil maken. De snelle time-to-market was voor Bugaboo doorslaggevend om te kiezen voor onze oplossing en daar zijn wij supertrots op. Bugaboo kan vertrouwen op realtime inzicht in informatie en daar snel op anticiperen.”

Bugaboo heeft de ambitie om QlikView in de toekomst volledig uit te rollen bij alle andere afdelingen, zowel nationaal als internationaal. Daarnaast wil de organisatie QlikView inzetten om de overstap naar een nieuwe ERP- en CRM-omgeving eenvoudig te laten verlopen en snelle datavalidatie uit te voeren.

Company:

Qlik

Partners