24-07-2014

Hoe Marketing Silo’s de business beïnvloeden

Deel dit bericht


Teradata , leverancier op het gebied van analytische data platforms, marketing applicaties en services, en Forbes Insights, de strategische onderzoeks- en thought leadershipdivisie van Forbes Media, annonceren een nieuw onderzoeksrapport voor CMO’s en senior marketingbeslissers, genaamd: ‘Breaking Down Marketing Silos: The Key to Consistently Achieving Customer Satisfaction and Improving Your Bottom Line’.

In de meeste bedrijven staat samenwerking tussen afdelingen en functies standaard op de agenda. Uit Teradata onderzoek van vorig jaar blijkt echter dat ondanks alle aandacht die bedrijven hieraan besteden, interdepartementale afstemming nog steeds een uitdaging is voor marketeers. In het wereldwijde onderzoek ‘Teradata Data-Driven Marketing Survey 2013’, blijkt dat slechts 56% van de ondervraagde marketeers op regelmatige basis en structureel samenwerkt met andere afdelingen. Een derde van de marketeers werkt op ad hoc en projectbasis samen. En 74% van de marketeers geven aan dat marketing en IT niet strategisch samenwerken in hun bedrijf.

Wat houdt marketeers tegen om meer te integreren met andere afdelingen? De aard van de marketingafdeling zelf vormt een groot deel van de uitdaging. Silo’s binnen marketingafdelingen van zowel B2B als B2C bedrijven, bestaan vooral omdat de meeste marketingafdelingen van origine een onderverdeling van functies kennen, zoals o.m. advertising, PR, industry/marktonderzoek, digital marketing en interne communicatie. Silo’s binnen marketingafdelingen kunnen invloed hebben op de werkhouding en spanningen op kantoor creëren, maar ook klanttevredenheid ondermijnen, efficiency verminderen en kosten drastisch laten toenemen.

Forbes Insights en Teradata hebben CMO’s geïnterviewd van verschillende bedrijven, zoals Citrix, Conversant, HubSpot, Juniper Networks en Wi-Fi Alliance, met als doel strategische en succesvolle methoden voor het silo-probleem te bespreken.

Het onderzoeksrapport dat hieruit voortkomt, kan dienen als een roadmap voor andere CMO’s en marketing verantwoordelijken die willen werken aan beter geïntegreerde marketingteams, verbeterde customer engagement en meer winst, maar die ervaren dat silo’s hen hierin belemmeren.

Het onderzoeksrapport onderzoekt enkele belangrijke vragen zoals: worden marketing silo’s vanuit de top gecreëerd? Hoe kunnen CMO’s het silo effect voorkomen, vooral in een omgeving waarin iedereen vecht om een deel van het marketingbudget? Hoe kan de CMO van de 21e eeuw een samenhangend, creatief en gestroomlijnde marketingafdeling opzetten die een beter product en betere boodschap levert en hiermee de ideale customer experience realiseert?

“De marketingleiders van nu hebben veel organisatorische en technologische opties om het siloprobleem te adresseren, maar het goed neerzetten hiervan vraagt om een strategische, data-driven aanpak en een cultuur die de besluitvorming samenvoegt door volledig op de customer experience te focussen,” zegt Volker Wiewer, Vice President International bij Teradata Marketing Applications. “Het afbreken van de silo’s is een kritische stap om succes te realiseren met data-driven marketing, en we hopen dat dit onderzoek marketingleiders wereldwijd helpt om hier beweging in te krijgen.”

Kosteloos Onderzoeksrapport en Infographic te downloaden

Het 12 pagina tellende “Breaking Down Marketing Silos” rapport en bijbehorende infographic zijn via de Teradata website. beschikbaar. “Of je voor een wereldwijde non-profit organisatie, een Forbes Global 2000 bedrijf, of een kleine start-up werkt, maakt niet uit. Dit rapport van Forbes Insights en Teradata helpt u nieuw inzicht te krijgen ten aanzien van silo’s, zodat u de negatieve gevolgen kunt voorkomen door een cultuur van samenwerking te creëren en hier winst voor uw bedrijf uit kunt halen,” zegt Bruce Rogers, chief insights officer bij Forbes Insights. “Wij moedigen CMO’s en andere marketingleiders aan om van deze belangrijke bevindingen te leren.”


WK

 

Tags:

Big Data

Partners