Bedrijven zijn over het algemeen van plan in 2014 meer geld uit te geven aan big data marketing dan vorig jaar. Organisaties zijn echter niet van plan meer big data-gerelateerd personeel in te huren. Dit blijkt uit onderzoek van de marketeer en leverancier business intelligence data Infogroup Targeting Solutions.
60 procent van de bijna 400 ondervraagde marketeers geeft aan dat hun bedrijf het big data-gerelateerde budget voor 2014 heeft verhoogd. Dit geld wordt echter niet uitgegeven aan nieuw personeel. Dit is een duidelijk verschuiving ten opzichte van een jaar eerder, toen het merendeel van de bedrijven juist aangaf meer big data-gerelateerd personeel in te willen huren.
Belang van goed personeel
David McRae, directeur van Infogroup Targeting Solutions, waarschuwt dat bedrijven het belang van goed personeel niet moeten onderschatten. "Big data is zinloos zonder mankracht", legt McRae uit. "Het is goed nieuws dat bedrijven meer investeren in big data, maar marketeers moeten niet vergeten dat mensen noodzakelijk zijn om met de informatie aan de slag te kunnen. Door personeel in te huren voordat de analytische fase wordt bereikt kunnen bedrijven zich laten leiden door de data en op basis van data handelen".
Bedrijven die big data in een vroeg stadium hebben omarmd zullen dit jaar het meest investeren in big data. Dit komt volgens Infogroup Targeting Solutions doordat zij als eerste de voordelen van big data zelf ondervinden. Tweederde van de marketeers die al geïnvesteerd hebben in big data verwachten dit jaar een hoger budget te hebben.
Verbeterde analytics
73 procent van de marketeers stelt dat verbeterde analytics in 2014 een hogere prioriteit heeft. Een kwart van de marketeers verwacht dan ook data analytici of strategen in te huren.
WH
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
Deel dit bericht