Bedrijven zijn over het algemeen van plan in 2014 meer geld uit te geven aan big data marketing dan vorig jaar. Organisaties zijn echter niet van plan meer big data-gerelateerd personeel in te huren. Dit blijkt uit onderzoek van de marketeer en leverancier business intelligence data Infogroup Targeting Solutions.
60 procent van de bijna 400 ondervraagde marketeers geeft aan dat hun bedrijf het big data-gerelateerde budget voor 2014 heeft verhoogd. Dit geld wordt echter niet uitgegeven aan nieuw personeel. Dit is een duidelijk verschuiving ten opzichte van een jaar eerder, toen het merendeel van de bedrijven juist aangaf meer big data-gerelateerd personeel in te willen huren.
Belang van goed personeel
David McRae, directeur van Infogroup Targeting Solutions, waarschuwt dat bedrijven het belang van goed personeel niet moeten onderschatten. "Big data is zinloos zonder mankracht", legt McRae uit. "Het is goed nieuws dat bedrijven meer investeren in big data, maar marketeers moeten niet vergeten dat mensen noodzakelijk zijn om met de informatie aan de slag te kunnen. Door personeel in te huren voordat de analytische fase wordt bereikt kunnen bedrijven zich laten leiden door de data en op basis van data handelen".
Bedrijven die big data in een vroeg stadium hebben omarmd zullen dit jaar het meest investeren in big data. Dit komt volgens Infogroup Targeting Solutions doordat zij als eerste de voordelen van big data zelf ondervinden. Tweederde van de marketeers die al geïnvesteerd hebben in big data verwachten dit jaar een hoger budget te hebben.
Verbeterde analytics
73 procent van de marketeers stelt dat verbeterde analytics in 2014 een hogere prioriteit heeft. Een kwart van de marketeers verwacht dan ook data analytici of strategen in te huren.
WH
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht