SAP gaat SeeWhy over te nemen. SeeWhy richt zich op behavioral target marketingoplossingen uit de cloud. Organisaties gebruiken de oplossing om het bezoekersgedrag op hun website vast te leggen, zodat zij kunnen bepalen wat de specifieke interesses van deze bezoekers zijn. Vervolgens kunnen zij door gepersonaliseerde marketingacties de klantbetrokkenheid verbeteren en meer omzet realiseren door het verhogen van de conversiegraad.
Doordat steeds meer consumenten online winkelen, is een omnichannelstrategie noodzakelijk. Om de consument te bereiken en klantcontacten te onderhouden, moeten zij meerdere kanalen geïntegreerd naast elkaar inzetten. Denk hierbij aan een fysieke winkel, e-commerce, m-commerce en social media. Voor de marketeers betekent dit dat ze niet meer dezelfde marketingactiviteiten kunnen richten op alle individuele consumenten. Zij moeten juist de transitie maken naar geautomatiseerde 1-op-1 marketing om de bestaande traffic om te zetten naar daadwerkelijke verkoop, aldus SAP.
Klantgedrag
De behavioral marketingoplossingen van SeeWhy initiëren real-time 1-op-1 marketingcampagnes. Hierbij wordt gebruikgemaakt van e-mail en reclame via de computer, mobiele telefoon en sociale kanalen. Het bedrijf richt zich hierbij op het individuele klantgedrag, zodat er zo min mogelijk ruis ontstaat bij de reclame. Alles draait om persoonlijke dienstverlening, zodat organisaties hun merk kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast kunnen zij consumenten stimuleren tot bepaalde aankopen en de bestedingen van klanten verhogen, aldus SAP.
SeeWhy is een toevoeging aan de enterprise solutions van SAP die zich richten op het gehele spectrum van customer engagement. Deze oplossingen zijn geïntegreerd in het commerce platform hybris van SAP. De toevoeging van SeeWhy aan deze omnichannelsoftware optimaliseert de customer experience en verhoogt de omzet over een steeds groeiend aantal distributiekanalen en touch points.
Door: Witold Kepinski
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht