SAP gaat SeeWhy over te nemen. SeeWhy richt zich op behavioral target marketingoplossingen uit de cloud. Organisaties gebruiken de oplossing om het bezoekersgedrag op hun website vast te leggen, zodat zij kunnen bepalen wat de specifieke interesses van deze bezoekers zijn. Vervolgens kunnen zij door gepersonaliseerde marketingacties de klantbetrokkenheid verbeteren en meer omzet realiseren door het verhogen van de conversiegraad.
Doordat steeds meer consumenten online winkelen, is een omnichannelstrategie noodzakelijk. Om de consument te bereiken en klantcontacten te onderhouden, moeten zij meerdere kanalen geïntegreerd naast elkaar inzetten. Denk hierbij aan een fysieke winkel, e-commerce, m-commerce en social media. Voor de marketeers betekent dit dat ze niet meer dezelfde marketingactiviteiten kunnen richten op alle individuele consumenten. Zij moeten juist de transitie maken naar geautomatiseerde 1-op-1 marketing om de bestaande traffic om te zetten naar daadwerkelijke verkoop, aldus SAP.
Klantgedrag
De behavioral marketingoplossingen van SeeWhy initiëren real-time 1-op-1 marketingcampagnes. Hierbij wordt gebruikgemaakt van e-mail en reclame via de computer, mobiele telefoon en sociale kanalen. Het bedrijf richt zich hierbij op het individuele klantgedrag, zodat er zo min mogelijk ruis ontstaat bij de reclame. Alles draait om persoonlijke dienstverlening, zodat organisaties hun merk kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast kunnen zij consumenten stimuleren tot bepaalde aankopen en de bestedingen van klanten verhogen, aldus SAP.
SeeWhy is een toevoeging aan de enterprise solutions van SAP die zich richten op het gehele spectrum van customer engagement. Deze oplossingen zijn geïntegreerd in het commerce platform hybris van SAP. De toevoeging van SeeWhy aan deze omnichannelsoftware optimaliseert de customer experience en verhoogt de omzet over een steeds groeiend aantal distributiekanalen en touch points.
Door: Witold Kepinski
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht