De KNVB en Voetbalmedia BV (100% dochter van de KNVB) werken per 1 januari 2014 samen met 40 Beats, Crystalloids en SAS om de huidige marketingdatabase van de KNVB te verbeteren en daarmee het marketingbeleid te professionaliseren. De voetbalbond wil zijn partners en sponsoren beter ondersteunen en nieuwe commerciële mogelijkheden creëren voor merken die een voetbaldoelgroep willen benaderen.
Met de keuze voor 40 Beats, Crystalloids en SAS gaat de KNVB voor een optimale combinatie van specifieke marktkennis, ervaring en sterke analytische oplossingen. Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: ”Door deze samenwerking krijgen we nog beter inzicht in de wensen en behoeften van voetballers en voetbalfans. Daardoor kunnen we de mogelijkheden van onze marketingdatabase slimmer benutten. Doordat we gaan werken met intelligente analysetools van SAS, maken we de stap naar gerichte en gepersonaliseerde dialoogmarketing waarmee we onze partners en sponsoren optimaal ondersteunen en kunnen we relevante serviceproposities doen aan de voetballers en fans.”
Klantdata analyseren
Crystalloids optimaliseerde de huidige marketingdatabase en implementeerde de customer intelligence software van SAS. Daardoor kan de KNVB alle klantdata analyseren en op basis van die analyses voor verschillende doelgroepen meer gerichte en relevantere marketingcampagnes opzetten. “We zien dat er doorgaans erg veel data over klanten en potentiële klanten beschikbaar is”, zegt Mark Geestman, Directeur van 40 Beats. “Door deze informatie op een slimme manier te benutten kunnen organisaties campagnes inrichten die leiden tot hogere conversie en meer succesvolle en persoonlijker klantrelaties. De KNVB heeft een database met veel trouwe fans en voetballers. Dat biedt veel interessante mogelijkheden.”
Door: Witold Kepinski
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht