09-01-2014

Sligro Food Group combineert business intelligen?ce met Teradata Data Warehouse

Deel dit bericht


Teradata, leverancier van analytische data platformen, applicaties en diensten, maakt bekend dat Sligro Food Group, wholesaler in de voedingsdistributie en foodservice, Teradata data warehouse heeft gekozen voor haar voorspellende analyses. Dankzij dit platform kan het voedingsbedrijf zijn ambitie om beter op toekomstige klant- en marktontwikkelingen in te spelen, in praktijk omzetten en verder van een aanbodgedreven naar een vraaggedreven operationeel model evolueren.

Met deze investering in een strategisch business intelligence (BI) platform, zal Sligro Food Group data van haar verschillende divisies en activiteiten interpreteren en kwalitatieve managementinformatie sneller beschikbaar maken. De Teradata Data Warehouse Appliance laat Sligro toe zijn informatievoorziening te verbeteren, de dienstverlening voor e-commerce op een hoger niveau te tillen en de supply chain te stroomlijnen door de behoeften van haar klanten beter in kaart te brengen, aldus Pepijn van der Veen, teamleider Softwareontwikkeling bij Sligro Food Group.

Wijzigende aankooppatronen

“De wholesale- en retailsector in het algemeen staan sinds enkele jaren enorm onder druk om snel wijzigende aankooppatronen bij zowel zakelijke als individuele klanten te herkennen en er zich aan aan te passen. Er is daarom nood aan betere inzichten om deze complexe uitdagingen aan te gaan,” zegt Hermann Wimmer (foto), President Teradata EMEA. “Met het nieuwe analytisch dataplatform van Teradata baseert Sligro Food Group haar strategie voortaan op geïntegreerde data.”
 
Door: Witold Kepinski 
 

Tags:

Big Data

Partners