25-10-2013

CMO Teradata doneert opbrengsten boek over Big Data Marketing aan Rode Kruis

Deel dit bericht


Ze noemt het ‘de Big Data Hairball’, en alleen al met deze omschrijving weet iedereen die een business runt wat Lisa Arthur (foto), Chief Marketing Officer van Teradata Applications, bedoelt: Corporate Data. Marketing Data. Big Data. Alle Data.

“Oneindige datastromen vormen een enorme uitdaging voor het hedendaagse bedrijfsleven. De toename van data in volume, snelheid en variatie, in iedere afdeling van je bedrijf, op elke seconde van iedere dag, vraagt om een bedrijfsstrategie voor het ontwarren van de ‘hairball’. Zo kan de enorme waarde die in data zit, gebruikt worden voor duurzame groei,’’ zegt Arthur.

Bestuurders weten dat alle bedrijfsdata van waarde is, maar hoe kunnen zij deze data omzetten in winst? Het goede nieuws van marketing veteraan Arthur: Uw big data uitdaging kan aangepakt worden met marketing – data-driven marketing om precies te zijn. En in haar nieuwe boek, Big Data Marketing: Engage Your Customers More Effectively and Drive Value (Wiley; October 2013; Hardcover and ebook; $30.00(US); ISBN: 978-1-118-73389-9), biedt ze lezers een leidraad.

Big Data Marketing is een must read voor executives, marketeers en anderen die big data willen gebruiken om de customer experience te verbeteren, omzetresultaten te laten zien, en ook de waarde van hun eigen rol te verduidelijken.

Veel hedendaagse managers voelen zich gevangen in een toenemende hoeveelheid data. Dit wordt vaak nog versterkt door interne silo’s en verouderde marketingmethoden. Terwijl consumenten hun geduld verliezen en aandeelhouders groei en differentiatie willen zien, moeten marketeers zich bezighouden met wat bedrijfsbreed een enorme uitdaging is geworden: data.

In Big Data Marketing biedt Lisa Arthur een stappenplan om data-driven marketing in te voeren. Zij doet dit gebruik makend van meer dan 30 jaar ervaring in marketing technologie en in haar huidige rol als CMO van Teradata Applications, een divisie van Teradata Corporation. Met duidelijke taal, een flinke dosis humor en concrete voorbeelden van bedrijven als American Red Cross en International Speedway Corporation (ISC), helpt Big Data Marketing de lezers de uitdagingen en mogelijkheden van big data marketing te begrijpen en te beheersen.

“Het is de hoogste tijd om big data aan te pakken en een strategie hiervoor uit te zetten,” zegt Arthur. “Met het uitstellen van een plan van aanpak, blijft de data toestroom toenemen, wat massale informatiebronnen, processen en applicaties creëert. Het bedrijfsleven moet big data nu aanpakken.”

Big Data Marketing is wereldwijd beschikbaar via Amazon.com, Barnes & Noble, Bookshout, 800CEORead, BAM!. Alle opbrengsten van de verkoop van Big Data Marketing zullen gedoneerd worden aan het Amerikaanse Rode Kruis

Tags:

Big Data

Partners