Ze noemt het ‘de Big Data Hairball’, en alleen al met deze omschrijving weet iedereen die een business runt wat Lisa Arthur (foto), Chief Marketing Officer van Teradata Applications, bedoelt: Corporate Data. Marketing Data. Big Data. Alle Data.
“Oneindige datastromen vormen een enorme uitdaging voor het hedendaagse bedrijfsleven. De toename van data in volume, snelheid en variatie, in iedere afdeling van je bedrijf, op elke seconde van iedere dag, vraagt om een bedrijfsstrategie voor het ontwarren van de ‘hairball’. Zo kan de enorme waarde die in data zit, gebruikt worden voor duurzame groei,’’ zegt Arthur.
Bestuurders weten dat alle bedrijfsdata van waarde is, maar hoe kunnen zij deze data omzetten in winst? Het goede nieuws van marketing veteraan Arthur: Uw big data uitdaging kan aangepakt worden met marketing – data-driven marketing om precies te zijn. En in haar nieuwe boek, Big Data Marketing: Engage Your Customers More Effectively and Drive Value (Wiley; October 2013; Hardcover and ebook; $30.00(US); ISBN: 978-1-118-73389-9), biedt ze lezers een leidraad.
Big Data Marketing is een must read voor executives, marketeers en anderen die big data willen gebruiken om de customer experience te verbeteren, omzetresultaten te laten zien, en ook de waarde van hun eigen rol te verduidelijken.
Veel hedendaagse managers voelen zich gevangen in een toenemende hoeveelheid data. Dit wordt vaak nog versterkt door interne silo’s en verouderde marketingmethoden. Terwijl consumenten hun geduld verliezen en aandeelhouders groei en differentiatie willen zien, moeten marketeers zich bezighouden met wat bedrijfsbreed een enorme uitdaging is geworden: data.
In Big Data Marketing biedt Lisa Arthur een stappenplan om data-driven marketing in te voeren. Zij doet dit gebruik makend van meer dan 30 jaar ervaring in marketing technologie en in haar huidige rol als CMO van Teradata Applications, een divisie van Teradata Corporation. Met duidelijke taal, een flinke dosis humor en concrete voorbeelden van bedrijven als American Red Cross en International Speedway Corporation (ISC), helpt Big Data Marketing de lezers de uitdagingen en mogelijkheden van big data marketing te begrijpen en te beheersen.
“Het is de hoogste tijd om big data aan te pakken en een strategie hiervoor uit te zetten,” zegt Arthur. “Met het uitstellen van een plan van aanpak, blijft de data toestroom toenemen, wat massale informatiebronnen, processen en applicaties creëert. Het bedrijfsleven moet big data nu aanpakken.”
Big Data Marketing is wereldwijd beschikbaar via Amazon.com, Barnes & Noble, Bookshout, 800CEORead, BAM!. Alle opbrengsten van de verkoop van Big Data Marketing zullen gedoneerd worden aan het Amerikaanse Rode Kruis
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht