04-03-2025

Pega lanceert Customer Engagement Blueprint Gen AI-tool

Deel dit bericht

Pegasystems lanceert Customer Engagement Blueprint, een platform aangestuurd door generatieve AI waarop marketing-, CX- en AI-specialisten online kunnen samenwerken om klantprogramma's te ontwerpen, datamodellen te vertalen naar merkstrategie en effectieve stappenplannen te maken.

Omdat veel van de huidige tools statisch zijn en real-time inzichten missen, heeft bijna een derde van de organisaties volgens Gartner moeite om klantreizen te integreren in hun algehele klantbeleving. Pega Customer Engagement Blueprint brengt hier verandering in door organisaties te helpen bij het verbeteren van AI-gedreven personalisatie en het effectief orkestreren van klantreizen. Gebruikers kunnen hun strategieën visualiseren, testen en verfijnen met nieuwe aanbiedingen. Dit resulteert in een verbeterde klantbeleving.

Enkele voordelen van Pega Customer Engagement Blueprint zijn:
Betere samenwerking tussen afdelingen: teams kunnen strategieën in realtime visualiseren, simuleren en onderling delen. Dit zorgt voor minder ruis tussen afdelingen en maakt het mogelijk om snel in te spelen op veranderingen in de markt of klantgedrag.
Snel toepasbare marketingelementen en aanbiedingen creëren: een responsieve visuele ervaring maakt het mogelijk om engagementberichten in realtime te personaliseren op basis van specifieke parameter. De tool genereert direct marketingstrategieën en aanbiedingen die inzetbaar zijn op verschillende kanalen en in uiteenlopende programma’s.
Strategische multichannel planning: gebruikers krijgen een duidelijk stappenplan voor consistente klantinteracties en een simulatie hoe deze zich tijdens de klantreis aanpassen.
Consistentie in de merkcommunicatie: merken kunnen hun data invoeren in Customer Engagement Blueprint, zodat de output altijd aansluit bij hun eigen tone-of-voice.
Integratie met Pega Customer Decision Hub: klanten van Pega Customer Decision Hub™ kunnen blauwdrukken eenvoudig importeren in 1:1 Operations Manager. Dit helpt organisaties om hun huidige strategieën te verbeteren door sneller en nauwkeuriger aanpassingen te testen en door te voeren in vervolgacties.

Consumenten stellen volgens Rob Walker, manager customer engagement bij Pega, steeds hogere eisen. "Organisaties moeten snel en persoonlijk reageren om relevant te blijven. “Pega Customer Engagement Blueprint biedt de mogelijkheid om strategieën te visualiseren, te simuleren voor uiteenlopende situaties en te implementeren op alle kanalen. Hierdoor kunnen organisaties zich snel aanpassen en hun klanten doelgericht bereiken waardoor de klantrelatie versterkt."

Company:

Pegasystems

Partners