Salesforce biedt twee volledig autonome AI-agenten voor verkooporganisaties: Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent en Einstein Sales Coach Agent. Deze twee nieuwe AI-tools beogen meer waarde te leveren aan klanten en de prestaties van salesteams te verbeteren. Beide oplossingen zijn ontwikkeld op het Einstein 1 Platform van Salesforce.
Einstein SDR Agent gaat autonoom in gesprek met inkomende leads. In tegenstelling tot chatbots die alleen specifieke geprogrammeerde vragen kunnen beantwoorden, neemt Einstein SDR Agent beslissingen en prioriteert acties die aansluiten bij de gewenste resultaten. Met behulp van specifieke AI-techniek om interne data beter te benutten – retrieval augmented generation (RAG) – analyseert de Agent de vraag van een prospect om vervolgens autonoom te bepalen wat de volgende stap is. Of dat nu het beantwoorden van productvragen is, het afhandelen van bezwaren of het plannen van een afspraak. Elk antwoord is betrouwbaar, accuraat en gepersonaliseerd, omdat het is gebaseerd op het CRM van de organisatie en geharmoniseerde, externe gegevens. Einstein SDR Agent zet leads naadloos over naar verkopers en kan meerdere leads tegelijk verwerken, via verschillende kanalen en in verschillende talen.
Einstein Sales Coach Agent helpt salesmedewerkers door autonoom verkooprollenspellen te simuleren, waarin ieder scenario wordt afgestemd op een specifieke deal en vervolgens gepersonaliseerde en objectieve feedback wordt geboden. Tijdens het rollenspel simuleert Einstein een koper, waarbij generatieve AI wordt gebruikt om tekst om te zetten in spraak. Einstein gebruikt RAG-technologie om na te bootsen hoe een koper zou kunnen reageren. Voor elk antwoord wordt relevante informatie die is opgeslagen in Salesforce gebruikt, zoals informatie over de deal, het account en eerdere correspondentie met de klant. Dit betekent dat verkopers kunnen oefenen met pitchen, het omgaan met bezwaren of onderhandelen in levensechte scenario’s voordat ze met echte klanten spreken.
Einstein Sales Agents zijn gebouwd op het Einstein 1 Platform en kunnen in enkele minuten worden opgezet met behulp van no-code-acties, workflows en vooraf gebouwde sjablonen. Met behulp van Data Cloud kunnen klanten generatieve modellen verder verbeteren door relevante externe informatie te uploaden, zoals bestaande verkoop- en trainingsdocumenten. De eigen bronnen leiden tot nauwkeurigere, relevantere en op context gebaseerde antwoorden van de Agents. Beide Sales Agents maken gebruik van de Einstein Trust Layer om veilige, vertrouwde reacties te garanderen.
De lancering van de Einstein Sales Agents, die vanaf medio oktober beschikbaar zijn, volgt op de eerdere lancering dit jaar van Einstein Service Agent voor klantenservice-afdelingen en de AI Employee Service Agent waarmee werknemers werkgerelateerde kwesties kunnen adresseren.
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht