De KNVB, samen met dochteronderneming Voetbalmedia, en SAS verlengen hun bestaande samenwerking tot 2027. Sinds 2014 werken de partijen samen om iedere voetballiefhebber online op maat gesneden informatie en amusement te kunnen bieden via kanalen als KNVB.nl, de KNVB Oranje app, OnsOranje.nl en de Voetbal.nl website en app.
Iedere liefhebber beleeft voetbal op zijn of haar eigen unieke manier. Dat was de uitgangsgedachte bij de start van de samenwerking tussen de KNVB en SAS. Daaraan koppelden de partijen de ambitie om voor iedereen online een optimale ervaring te kunnen bieden. Zo krijgt een beginnende trainer online veel informatie en mogelijkheden aangeboden om te groeien in het vak en ontvangt een Oranjesupporter relevante informatie over wedstrijden. Voor een bestuurder is het weer belangrijk om goed op de hoogte te zijn van regelgeving en bij wie hij of zij kan aankloppen voor kennis en support. En een scheidsrechter wil op zijn of haar beurt weer graag weten welke wedstrijden er in het weekend gespeeld worden.
Voetbalbeleving verhogen
Met behulp van SAS Customer Intelligence 360 is het mogelijk om van al deze verschillende voetballiefhebbers te weten te komen welke informatie voor hen belangrijk is. Dit helpt de KNVB om meer inzicht te krijgen in de drijfveren van doelgroepen als voetballers, Oranjefans en vrijwilligers. Zij kunnen hierdoor persoonlijker benaderd worden met specifiek voor hun relevante informatie. Door gebruik te maken van SAS Visual Statistics op SAS Viya is de KNVB in staat de 1,2 miljoen voetballiefhebbers die aan zo’n 3.000 clubs verbonden zijn beter te leren kennen. Dit maakt het mogelijk om in te spelen op wat er leeft bij de achterban en jaarlijks ruim 20 miljoen gepersonaliseerde mailings te versturen.
Voetballiefhebber op meer dan één manier
Door het gebruik van SAS Customer Intelligence verder uit te breiden, is het bovendien mogelijk om te herkennen dat een persoon op meerdere manieren bij het voetbal betrokken is. Hierdoor kan bijvoorbeeld een amateurvoetballer die ook trainer is van het elftal van zijn dochter en graag wedstrijden van Oranje bezoekt, voor alle bezigheden op maat gemaakte content ontvangen. Dave Dekker (commercieel directeur KNVB): “De aantrekkingskracht van voetbal blijft groeien en steeds meer voetballiefhebbers weten ons online te vinden. Dankzij onze samenwerking met SAS leren we deze liefhebbers ook echt goed kennen en weten we wat er bij hen leeft. Hierdoor kunnen we beter inspelen op trends en specifieke doelgroepen op een passende manier bedienen. We zijn dan ook zeer tevreden met de samenwerking en blij dat we deze nu met vier jaar kunnen verlengen.”
Felix van der Kooi, directeur Voetbalmedia, “Voetbal.nl is met de ondersteuning van SAS een onmisbare app geworden voor amateurvoetballers, hun ouders en fans. We herkennen mensen en hun verschillende rollen in het amateurvoetbal. Dit helpt ons bij onze doelstelling om voor de amateurvoetballer en de ondersteunende doelgroepen gemak te bezorgen en de voetbalbeleving te vergroten.” Phaedra Kortekaas, Managing Director SAS Benelux, is trots dat SAS de KNVB de komende jaren opnieuw mag helpen om de voetbalgemeenschap verder met elkaar te verbinden. "De afgelopen jaren zijn er al veel mooie successen geboekt en de KNVB is klaar voor verdere verdieping op het gebied van data-analyse en relaties met de doelgroepen. Als Analytics Supporter van de KNVB helpen wij hen graag verder om hun data optimaal te gebruiken en de communicatie richting de diverse voetballiefhebbers verder te personaliseren. Zo dragen wij graag ons steentje bij aan een sportief Nederland.”
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value t...
9 april 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van E...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
Deel dit bericht