21-04-2023

Oracle introduceert AI- en automatiseringsmogelijkheden voor supply chain-management

Deel dit bericht

Om organisaties te helpen meer te bereiken met minder, introduceert Oracle een aantal mogelijkheden in Oracle Fusion Cloud Applications Suite die klanten helpen hun supply chain-planning te versnellen, de operationele efficiëntie te verhogen en de financiële nauwkeurigheid te verbeteren. De updates omvatten nieuwe functies voor planning, prijsbepaling op basis van gebruik en kortingsbeheer in Oracle Fusion Cloud Supply Chain and Manufacturing (SCM), evenals verbeterde QTC-processen (Quote-to-Cash) in Oracle Fusion Applications.
 
Veel organisaties worstelen met niet-verbonden systemen waarvoor complexe en dure integraties nodig zijn, wat leidt tot vertraagde bedrijfsprocessen en een negatief effect op de financiële nauwkeurigheid en winstgevendheid. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden en sneller nauwkeurige inzichten te verkrijgen, hebben organisaties een geïntegreerd platform nodig waar supply chain-processen kunnen worden aangestuurd door AI en automatisering.
 
Compleet pakket aan geïntegreerde applicaties
"De afgelopen jaren hebben laten zien hoe belangrijk inzichten, efficiëntie en nauwkeurigheid zijn voor de supply chain, en wat de gevolgen kunnen zijn van vertraging als gevolg van een verstoring", zegt Jon Chorley, Senior Vice President of Supply Chain Applications en Chief Sustainability Officer, Oracle. "Met het complete pakket aan geïntegreerde applicaties van Oracle kunnen organisaties hun supply chain-gegevens beheren op hetzelfde platform als hun financiën, HR en klantervaring. Zo kunnen ze processen zoals Quote-to-Cash versnellen en kunnen de traditionele barrières tussen verschillende bedrijfsonderdelen worden weggenomen. Deze holistische benadering creëert een omgeving waarin AI en automatisering tot bloei kunnen komen, zodat bedrijven hun efficiëntie kunnen verhogen en meer kunnen bereiken met minder."
 
Updates voor de supply chain in Oracle Fusion Applications Suite zijn onder meer:
• Nieuwe doorlooptijdschattingen op basis van AI in Oracle Supply Chain Planning: helpt klanten de nauwkeurigheid van veronderstelde doorlooptijden te verbeteren door machine learning te gebruiken voor het toepassen van correcties op basis van de daadwerkelijke prestaties. De nieuwe functie, die is geïntegreerd in de Planning Advisor van Oracle Supply Chain Planning, kan de efficiëntie en resultaten van de supply chain-planning verbeteren door trends en afwijkingen in de doorlooptijden en de potentiële impact hiervan te identificeren, en suggesties te doen voor te prioriteren acties en oplossingen.
• Verbeterd QTC-proces (Quote-to-Cash) in Oracle Fusion Applications: hiermee kunnen klanten abonnementsorkestratie en gebruiksclassificaties centraliseren, voldoen aan boekhoudvereisten, bestelbeheer verbeteren, kosten en marktintroductietijd verlagen en een naadloze klantervaring bieden. Met de geïntegreerde oplossing waarmee Abonnementsbeheer (CX), Prijs en offerte configureren (CX), Bestelbeheer (SCM) en Financiën (ERP) worden verbonden, kunnen klanten efficiënter offertes opstellen voor bestellingen (voor zowel fysieke goederen, abonnementen als services), bestellingen registreren en afhandelen, en de omzet boekhoudkundig verantwoorden.
• Nieuwe mogelijkheden voor kortingsbeheer in Oracle Channel Revenue Management: hiermee kunnen klanten hun kortingsprogramma's stroomlijnen, de nauwkeurigheid van hun kortingsboekhouding verbeteren, en beter inzicht krijgen in programmaprestaties. Met de nieuwe functies van Oracle Channel Revenue Management wordt het kortingsbeheerproces geautomatiseerd, van de berekening van kortingen tot de boekhoudkundige vereffening, waardoor de nauwkeurigheid van betalingsgegevens wordt verbeterd, de beheerkosten worden verlaagd en geboden kortingen aan klanten sneller kunnen worden verrekend.

Oracle Cloud SCM maakt deel uit van Oracle Fusion Applications Suite en helpt organisaties naadloos supply chain-processen te verbinden en snel te reageren op verandering in vraag, aanbod en marktomstandigheden. Met applicaties voor finance, supply chain, HR en klantenservice biedt Oracle het meest complete pakket aan bedrijfsapplicaties op één geïntegreerd cloudplatform. Het zichzelf updatende platform van Oracle geeft klanten toegang tot voortdurende innovatie, aangezien elke 90 dagen nieuwe functies worden toegevoegd, zonder downtime of verstoring van het bedrijfsproces.

Partners