SAS zet volledig in op haar cloud analytics-platform en AI-gedreven, cloud-first industrieoplossingen. Deze cloud first-aanpak vereenvoudigt de digitale transformatie van zijn klanten. De cloudoplossingen van SAS maken een sterke opmars door. Ondanks de toenemende druk en onzekerheid als gevolg van de pandemie groeide de wereldwijde omzet van SAS uit cloudoplossingen in 2021 met 19 procent. SAS breidt haar reeds uitgebreide branchespecifieke portfolio uit met oplossingen voor life sciences, de energiesector en marketingtechnologie.
Volgens McKinsey & Company is 70 procent van alle bedrijven die cloudtechnologie gebruiken van plan om hun cloudbudget te verhogen. In 2024 zal er maar liefst 759 miljard euro omgaan in de markt voor publieke clouds. Wat is de drijvende kracht achter deze investering? Het nieuwe Total Economic Impact-onderzoek van Forrester Consulting toont aan dat organisaties die SAS Viya op Microsoft Azure gebruiken in slechts 14 maanden tijd een aanzienlijk rendement kunnen behalen. Geïnteresseerden kunnen hier op 18 mei meer over horen tijdens het webinar Driving 204 procent ROI With SAS Viya on Microsoft Azure.
Samenwerking met Cosmo Tech
De cloud-first transformatie van SAS vond niet van de ene dag op de andere plaats. De eerste stap was het ontwikkelen van SAS Viya tot een cloud-first analytics-platform. Dit liep synchroon met de investeringen in strategische partnerships, zoals met Microsoft Azure. Meer recent is SAS een samenwerking aangegaan met Cosmo Tech om de digital twin-simulatiecapaciteiten te versterken. "We hebben ons portfolio getransformeerd om cloud-native en cloud-portable te zijn, zodat klanten hun overstap naar de cloud kunnen versnellen en hun gebruik van analytics, machine learning en AI kunnen uitbreiden", zegt Bryan Harris, de Executive Vice President en Chief Technology Officer van SAS. “Uiteindelijk willen we dat ons platform en onze brancheoplossingen een cruciaal onderdeel vormen van de analytics-innovatie van elke klant.”
Verticale markten
Aangezien SAS zowel een cloud-first strategie als multicloud-omgeving biedt, kunnen klanten de complexiteit van het analyseren van complexe data in de cloud gemakkelijk beheren. “Klanten van SAS hoeven zich geen zorgen te maken over datacomplexiteit of de details rond het uitvoeren van analytics-workloads in de cloud. Wij reiken hen alle kennis aan die zij daarvoor nodig hebben”, zegt Jay Upchurch, die als Executive Vice President en CIO bij SAS verantwoordelijk is voor de cloudactiviteiten van het bedrijf. “Onze cloudgebaseerde analytics-oplossingen bieden onze klanten tastbaar concurrentievoordeel, of ze nu gebruikmaken van SAS Viya of een branchespecifieke oplossing.”
SAS onderscheidt zich met breed portfolio van AI-oplossingen voor specifieke branches
SAS beschikt over ongeëvenaarde kennis en ervaring op het gebied van horizontale en verticale markten en ontwikkelt voortdurend nieuwe oplossingen. Recente toevoegingen aan zijn productaanbod zijn onder meer:
• SAS Clinical Enrollment Simulation Cloud. Dit nieuwe software-as-a-service aanbod, gebouwd op SAS Viya, biedt life sciences en onderzoeksinstellingen de mogelijkheid om de uitkomst van complexe inschrijvingsprocessen voor klinische studies te simuleren in een virtuele omgeving. Het resultaat is een snellere, meer strategische planning van de inzet van klinische proeven.
• SAS Grid Guardian AI. Deze oplossing voor IoT-analyses helpt energiebedrijven om kostenbesparingen te realiseren, personeel te beschermen en de betrouwbaarheid van hun energienetwerk te verbeteren.
• SAS 360 Match. Dit is een cloudgebaseerde martech-oplossing voor online adverteren op basis van first-party data. SAS 360 Match is volledig geïntegreerd met andere SAS-technologieën, voor klantengegevens, marketingplanning en strategiebepaling en customer journey optimalisatie. Het stroomlijnt het volledige klantbelevingsproces - van reclame, tot marketing, tot klantinteractie en, uiteindelijk, conversie.
Meer informatie: SAS
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht