25-04-2022

Databricks lanceert Lakehouse oplossing voor media- en entertainmentbranche

Deel dit bericht

Databricks lanceert een lakehouse-platform dat speciaal is ontworpen voor datagedreven media- en entertainmentorganisaties. Het Lakehouse for Media & Entertainment biedt een centraal platform dat organisaties helpt data, analytics en AI effectiever in te zetten voor consumenten, adverteerders en mediapartners.

Lakehouse for Media en Entertainment bevat data-oplossingen en kant-en-klare bouwstenen voor kritieke use-cases in de sector, zoals AI-gedreven recommendation engines, Customer Lifetime Value- en churntools, het verbeteren van de klantervaring, community-analyse om giftig taalgebruik tegen te gaan, advertentie-optimalisatie en meer. Dankzij de ondersteuning voor realtime analytics, business intelligence (BI) en AI-activiteiten op alle (on)gestructureerde datatypes, stelt Databricks media-organisaties in staat al hun data in te zetten om een holistisch beeld van hun publiek en adverteerders op te bouwen, realtime beslissingen te nemen en innovatie te stimuleren.

Krachtige branche-oplossingen voor data lakehouses
Voor de media- en entertainmentbranche zijn speciale Solution Accelerators ontworpen, bouwstenen om een vliegende start te maken met analytics. Deze bouwstenen bieden een blauwdruk van data-analytics en machine learning use cases en maken gebruik van best practices die data-engineers en data scientists weken of zelfs maanden aan ontwikkeltijd kunnen besparen.

Enkele voorbeelden van Solution Accelerators zijn:
• Recommendation Engines: creëer meer gepersonaliseerde ervaringen voor klanten met AI-gebaseerde aanbevelingen voor content om zowel klantbetrokkenheid als omzet te verbeteren.
• Customer Lifetime Value (CLV): identificeer eenvoudig de meest waardevolle klanten met CLV-modellen, gericht op uitgavenpatronen en retentie om marketinginvesteringen en keuzes in productontwikkeling te sturen.
• Streaming Quality of Service: verhoog de retentie van kijkers en analyseer zowel streaming als batch datasets om een hoogwaardige streaming-ervaring te garanderen die betrokkenheid en loyaliteit stimuleert.
• Toxicity Detection for Gaming: stimuleer positieve gaming communities door gebruik te maken van natuurlijke taalverwerking voor realtime detectie van beledigend taalgebruik in comments en chats in games.

Early adopters zijn Databricks klanten als Acxiom, Warner Bros. Discovery en SEGA. Databricks werkt ook samen met Amazon Web Services (AWS) en branchepartners als Cognizant, Fivetran, Labelbox en Lovelytics.

Partners