Databricks lanceert een lakehouse-platform dat speciaal is ontworpen voor datagedreven media- en entertainmentorganisaties. Het Lakehouse for Media & Entertainment biedt een centraal platform dat organisaties helpt data, analytics en AI effectiever in te zetten voor consumenten, adverteerders en mediapartners.
Lakehouse for Media en Entertainment bevat data-oplossingen en kant-en-klare bouwstenen voor kritieke use-cases in de sector, zoals AI-gedreven recommendation engines, Customer Lifetime Value- en churntools, het verbeteren van de klantervaring, community-analyse om giftig taalgebruik tegen te gaan, advertentie-optimalisatie en meer. Dankzij de ondersteuning voor realtime analytics, business intelligence (BI) en AI-activiteiten op alle (on)gestructureerde datatypes, stelt Databricks media-organisaties in staat al hun data in te zetten om een holistisch beeld van hun publiek en adverteerders op te bouwen, realtime beslissingen te nemen en innovatie te stimuleren.
Krachtige branche-oplossingen voor data lakehouses
Voor de media- en entertainmentbranche zijn speciale Solution Accelerators ontworpen, bouwstenen om een vliegende start te maken met analytics. Deze bouwstenen bieden een blauwdruk van data-analytics en machine learning use cases en maken gebruik van best practices die data-engineers en data scientists weken of zelfs maanden aan ontwikkeltijd kunnen besparen.
Enkele voorbeelden van Solution Accelerators zijn:
• Recommendation Engines: creëer meer gepersonaliseerde ervaringen voor klanten met AI-gebaseerde aanbevelingen voor content om zowel klantbetrokkenheid als omzet te verbeteren.
• Customer Lifetime Value (CLV): identificeer eenvoudig de meest waardevolle klanten met CLV-modellen, gericht op uitgavenpatronen en retentie om marketinginvesteringen en keuzes in productontwikkeling te sturen.
• Streaming Quality of Service: verhoog de retentie van kijkers en analyseer zowel streaming als batch datasets om een hoogwaardige streaming-ervaring te garanderen die betrokkenheid en loyaliteit stimuleert.
• Toxicity Detection for Gaming: stimuleer positieve gaming communities door gebruik te maken van natuurlijke taalverwerking voor realtime detectie van beledigend taalgebruik in comments en chats in games.
Early adopters zijn Databricks klanten als Acxiom, Warner Bros. Discovery en SEGA. Databricks werkt ook samen met Amazon Web Services (AWS) en branchepartners als Cognizant, Fivetran, Labelbox en Lovelytics.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht