Databricks lanceert een lakehouse-platform dat speciaal is ontworpen voor datagedreven media- en entertainmentorganisaties. Het Lakehouse for Media & Entertainment biedt een centraal platform dat organisaties helpt data, analytics en AI effectiever in te zetten voor consumenten, adverteerders en mediapartners.
Lakehouse for Media en Entertainment bevat data-oplossingen en kant-en-klare bouwstenen voor kritieke use-cases in de sector, zoals AI-gedreven recommendation engines, Customer Lifetime Value- en churntools, het verbeteren van de klantervaring, community-analyse om giftig taalgebruik tegen te gaan, advertentie-optimalisatie en meer. Dankzij de ondersteuning voor realtime analytics, business intelligence (BI) en AI-activiteiten op alle (on)gestructureerde datatypes, stelt Databricks media-organisaties in staat al hun data in te zetten om een holistisch beeld van hun publiek en adverteerders op te bouwen, realtime beslissingen te nemen en innovatie te stimuleren.
Krachtige branche-oplossingen voor data lakehouses
Voor de media- en entertainmentbranche zijn speciale Solution Accelerators ontworpen, bouwstenen om een vliegende start te maken met analytics. Deze bouwstenen bieden een blauwdruk van data-analytics en machine learning use cases en maken gebruik van best practices die data-engineers en data scientists weken of zelfs maanden aan ontwikkeltijd kunnen besparen.
Enkele voorbeelden van Solution Accelerators zijn:
• Recommendation Engines: creëer meer gepersonaliseerde ervaringen voor klanten met AI-gebaseerde aanbevelingen voor content om zowel klantbetrokkenheid als omzet te verbeteren.
• Customer Lifetime Value (CLV): identificeer eenvoudig de meest waardevolle klanten met CLV-modellen, gericht op uitgavenpatronen en retentie om marketinginvesteringen en keuzes in productontwikkeling te sturen.
• Streaming Quality of Service: verhoog de retentie van kijkers en analyseer zowel streaming als batch datasets om een hoogwaardige streaming-ervaring te garanderen die betrokkenheid en loyaliteit stimuleert.
• Toxicity Detection for Gaming: stimuleer positieve gaming communities door gebruik te maken van natuurlijke taalverwerking voor realtime detectie van beledigend taalgebruik in comments en chats in games.
Early adopters zijn Databricks klanten als Acxiom, Warner Bros. Discovery en SEGA. Databricks werkt ook samen met Amazon Web Services (AWS) en branchepartners als Cognizant, Fivetran, Labelbox en Lovelytics.
5 december 2023 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar de...
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value t...
9 april 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van E...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
Deel dit bericht