Snowflake lanceert de Retail Data Cloud, die het dataplatform van Snowflake met branchespecifieke datasets en oplossingen van Snowflake en haar partners verenigt. De Retail Data Cloud stelt retailers, fabrikanten, distributeurs, leveranciers van verpakte consumentengoederen (CPG) en leveranciers van industriële technologie in staat om hun eigen data te benutten, toegang te krijgen tot nieuwe data en naadloos samen te werken. Snowflake en zijn partnerecosysteem kunnen hierdoor zakelijke wendbaarheid stimuleren, gepersonaliseerde klantervaringen realiseren en de bedrijfsvoering voor retailorganisaties optimaliseren.
Retailorganisaties hebben te maken met een verschuiving in de manier waarop consumenten, retailers en merken met elkaar omgaan. Het wordt steeds moeilijker om de beste data en inzichten te vinden die nodig zijn om met onzekerheden binnen de sector om te gaan. De versnelling van digitalisering en e-commerce, verandering in klantverwachtingen en de transformatie in de supply chain, hebben de druk op bedrijven om zich aan te passen vergroot. De retailindustrie heeft een platform nodig dat datasilo’s kan doorbreken en veilige, beheerde toegang tot data kan bieden om aan de behoeften van deze snel veranderende omgeving te voldoen.
Met de Retail Data Cloud van Snowflake kunnen bedrijven:
• Al hun data integreren onafhankelijk van de bron, snelheid of het formaat, werkend vanuit een single source of truth
• De regelgeving naleven door middel van databeheer met een reeks eenvoudige beveiligingsmogelijkheden, waaronder een functionaliteit voor data-cleanrooms, controleerbaarheidsfuncties zoals double-blind joins, beperkte query's, gecentraliseerde RBAC en verduistering op rij/kolomniveau waarmee data kunnen worden gedeeld zonder beweging en risico op het onthullen van PII
• Activiteiten optimaliseren met elastische prestaties, opschalen om te voldoen aan de analysebehoeften tijdens seizoenspieken en afschalen om de efficiëntie en winstgevendheid te verbeteren
• Naadloos data delen in hun ecosysteem in bijna-realtime op drie grote openbare cloudplatforms
• Gebruikmaken van branchespecifieke oplossingen die zijn gemaakt door Snowflake's partnernetwerk, zoals standaard datamodellen en AI/ML-gestuurde inzichten, om de time-to-value te verkorten en de impact van hun investeringen te vergroten
Binnen de Retail Data Cloud hebben klanten toegang tot branchespecifieke oplossingen om best practices te benutten, de time-to-value te verkorten en de algehele impact te vergroten.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht