31-03-2022

Snowflake lanceert Retail Data Cloud

Deel dit bericht

Snowflake lanceert de Retail Data Cloud, die het dataplatform van Snowflake met branchespecifieke datasets en oplossingen van Snowflake en haar partners verenigt. De Retail Data Cloud stelt retailers, fabrikanten, distributeurs, leveranciers van verpakte consumentengoederen (CPG) en leveranciers van industriële technologie in staat om hun eigen data te benutten, toegang te krijgen tot nieuwe data en naadloos samen te werken. Snowflake en zijn partnerecosysteem kunnen hierdoor zakelijke wendbaarheid stimuleren, gepersonaliseerde klantervaringen realiseren en de bedrijfsvoering voor retailorganisaties optimaliseren.

Retailorganisaties hebben te maken met een verschuiving in de manier waarop consumenten, retailers en merken met elkaar omgaan. Het wordt steeds moeilijker om de beste data en inzichten te vinden die nodig zijn om met onzekerheden binnen de sector om te gaan. De versnelling van digitalisering en e-commerce, verandering in klantverwachtingen en de transformatie in de supply chain, hebben de druk op bedrijven om zich aan te passen vergroot. De retailindustrie heeft een platform nodig dat datasilo’s kan doorbreken en veilige, beheerde toegang tot data kan bieden om aan de behoeften van deze snel veranderende omgeving te voldoen.

Met de Retail Data Cloud van Snowflake kunnen bedrijven:
• Al hun data integreren onafhankelijk van de bron, snelheid of het formaat, werkend vanuit een single source of truth
• De regelgeving naleven door middel van databeheer met een reeks eenvoudige beveiligingsmogelijkheden, waaronder een functionaliteit voor data-cleanrooms, controleerbaarheidsfuncties zoals double-blind joins, beperkte query's, gecentraliseerde RBAC en verduistering op rij/kolomniveau waarmee data kunnen worden gedeeld zonder beweging en risico op het onthullen van PII
• Activiteiten optimaliseren met elastische prestaties, opschalen om te voldoen aan de analysebehoeften tijdens seizoenspieken en afschalen om de efficiëntie en winstgevendheid te verbeteren
• Naadloos data delen in hun ecosysteem in bijna-realtime op drie grote openbare cloudplatforms
• Gebruikmaken van branchespecifieke oplossingen die zijn gemaakt door Snowflake's partnernetwerk, zoals standaard datamodellen en AI/ML-gestuurde inzichten, om de time-to-value te verkorten en de impact van hun investeringen te vergroten

Binnen de Retail Data Cloud hebben klanten toegang tot branchespecifieke oplossingen om best practices te benutten, de time-to-value te verkorten en de algehele impact te vergroten.

Partners