Informatica heeft de Cloud Data Marketplace aangekondigd, die is ontworpen om het delen van data te verbeteren, productiviteit te verhogen en organisaties in staat te stellen beter geïnformeerde beslissingen te nemen. De Cloud Data Marketplace stelt zakelijke gebruikers in staat om te shoppen voor zowel data als AI-modellen, zodat zakelijke gebruikers minder tijd kwijt zijn aan het zoeken naar data, en meer tijd aan het nemen van betere beslissingen met vertrouwde data.
"AI en Analytics worden verondersteld innovatie te stimuleren, maar dat kunnen ze niet als ze een tekort aan data hebben. Data scientists en andere dataconsumenten besteden nog steeds het grootste deel van hun tijd aan het zoeken, sorteren en opschonen van gegevens. Het is duidelijk dat de praktijken uit het verleden niet zullen voldoen aan de behoeften van de toekomst", zegt David Corrigan, General Manager, Data Governance, Quality en Privacy bij Informatica. "De Cloud Data Marketplace van Informatica voorziet in deze zakelijke behoefte met een cloud-native oplossing, waarmee organisaties hun interne dataconsumenten kunnen ontmoeten waar ze zijn, met een selfservicemodel dat is afgestemd op hun behoeften en technische vaardigheidsniveau om datagestuurde beslissingen en voortdurende innovatie te stimuleren."
Met Informatica's Cloud Data Marketplace profiteren klanten van intuïtieve, geautomatiseerde datacuratie en -levering op schaal met een gebruiksvriendelijke ‘data shopping’-interface. Met de Informatica-marktplaats voor clouddata kunnen gecureerde datastructuren van elke bron worden geïntegreerd in multi- en hybride clouds, zodat op effectieve wijze kan worden voldaan aan de zakelijke behoeften van ondernemingen. De belangrijkste zakelijke voordelen die de Cloud Data Marketplace biedt aan Informatica-klanten zijn: voldoen aan de toegenomen vraag naar data met geautomatiseerde data operations; bestaande gecureerde datasets snel benutten en direct vindbaar maken; data op een veilige manier democratiseren met een dynamische overeenkomst voor het delen ervan.
De Cloud Data Marketplace is beschikbaar via op afname gebaseerde prijsstelling op de Intelligent Data Management Cloud.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht